I japanski Subaru podlegao je potražnji europskih kupaca te je lani
ponudio dizelske izvedbe najprije Legacyja i Outbacka, te zatim i
Forestera, a sada je na red došla i Impreza, koju smo prošlog tjedna
isprobali na cestama Verone i okolice. Subaru je i dalje ostao vjeran
boxer izvedbi agregata, što u konačnici donosi mirniji i tiši rad
motora, odnosno dulji vijek trajanja.
Kao i kod prva tri spomenuta modela, i ovdje je riječ o dvolitrenom
turbodizelašu promjenjive geometrije koji koristi common rail
tehnologiju ubrizgavanja goriva pri 1800 bara. Prema dosadašnjim
izvedbama, za ovaj je model napravljen i novi mjenjački sklop sa šest
stupnjeva prijenosa. U vožnji djeluje vrlo dobro.
Nude se solidna ubrzanja i reakcija na pritisak papučice gasa, dok
poznati Subaru permanentni simetrični AWD pogon na sva četiri kotača
osigurava dodatnu dozu sigurnosti.
Subaru je poznat kao osvajač brojnih relija, a iskustva stečena na tom
polju koriste se i pri izradi “običnih” izvedbi. Najveća snaga
od 150 KS nudi se pri 3600 okretaja, dok je 350 Nm okretnog momenta
dostupno u području od 1800 do 2400 okretaja.
Dizelaš će se - kad uskoro stigne i na domaće tržište - nuditi u dvije
izvedbe. Obična dolazi sa 16-colnim alu naplatcima, dok su kod Sport
izvedbe za broj veći.
Sport model može se pohvaliti i zatamnjenim stražnjim staklima,
kvalitetnijim audiosustavom, nižim pragovima i stražnjim spojlerom,
prednjim xenon svjetlima i maglenkama, sportskim sjedalima sa spojenim
naslonom za glavu, multifunkcionalnim upravljačem,... Za početni model
treba izdvojiti 194.880 kuna, dok Sport model stoji 216.880 kuna.
Subaru Impreza 2,0D
Motor: četverocilindrični
boxer turbodizelaš
Obujam: 1998
ccm
Snaga: 150
KS (pri 3600 okretaja)
Moment: 350
Nm (1800-2400 okretaja)
0-100 km/h:
8,6 s
Maks. brzina:
205 km/h
Pros. potrošnja:
5,8 l
Dimenzije:
441,5/174/147,5 cm
Međuos. razmak: 262
cm
Masa: 1420 kg