IDEALNO JE VRIJEME ZA KUPNJU BICIKLA

Dajte pedalu lošem biciklu!

bicikli
Foto: Blvd
1/5
10.02.2015.
u 12:19

Kupiti dobar bicikl je lako. Ali kupiti bicikl koji je dobar upravo za vas – malo je teže. Zato smo tu da vam pomognemo.

Najčešće pitanje koje prodavači bicikala u proljeće čuju je: "Želim kupiti novi bicikl, možete li mi pokazati neki mountain bike koji bi mi odgovarao?" Ok, jasno nam je da želite novi bicikl – ali jeste li sigurni da vam treba baš MTB? I ako jeste, kakav vam MTB treba? Da bismo vam olakšali odluku, ponudili smo vam nekoliko scenarija korištenja bicikla – prepoznajte svoje potrebe i odaberite pravi bicikl za sebe.

Kuća – pos'o
Ako vam bicikl treba da biste išli na posao i s posla, onda vam definitivno ne treba mountain bike. Koji onda? Gradski bicikl. Bez ikakvih suspenzija, većih kotača i s prijenosnim omjerima posloženim za brzo probijanje kroz grad. Ovakvi su bicikli iznimno udobni i nerijetko imaju nogar i nosač za stvari.

Za šminkere
Teško je definirati ovu kategoriju, ona u principu ovisi o trendovima, trenutno su to tzv. single speed bicikli. Odnosno bicikli s jednom brzinom, uskim upravljačem i, naš je dojam, ne odveć praktični. S njima silasci s asfalta nisu preporučljivi.

Katica za sve
Trekking bicikl još uvijek nije posebno popularan u našim krajevima, a u osnovi je najsvestraniji i najbolje izbalansirani bicikl. Rama mu je jako slična MTB biciklu. Gume ovise od proizvođača do proizvođača, najčešće su između cestovnih i terenskih, s rubom koji ima čepove i glatkim srednjim djelom. S ovim biciklom možete juriti po cesti, otići na posao, kružiti oko vašeg omiljenog kafića a opet možete i u park, maknuti se s asfalta, pa čak i na izlet u šumu.

MTB izletnik
Ovo su bicikli koji izgledaju kao MTB, ali nikada neće vidjeti neku tešku šumsku stazu. Njih kupujete ako želite bicikl koji izgleda "opasno", s velikim kotačima i čvrstom ramom, ali nemate namjeru ići na teške terene. U principu je riječ o početnim modelima ponude MTB bicikala (tzv. entry). Zbog pristupačne cijene ovih je bicikla najviše na našim cestama.

MTB cross country
XC ili cross country bicikl je najzastupljeniji i s najkraćim hodom suspenzije, on se kreće od 80 do maksimalno 110 mm. Predviđen je za sve vrste terena i najbolji je od svih MTB-a prilikom penjanja. Gume su mu od 1.85 do maksimalno 2.35, s ne pretjerano velikim ripnama. Ovo je iznimno svestran bicikl, a nudi se u dvije verzije: s jednom suspenzijom (hardtail) i dvostrukom (full suspension). Full suspension bicikli su skuplji (i nešto teži) od hardtaila.

Trial/enduro/DH
U ovoj kategoriji imamo tri full suspensiona s različitim hodom: trial čiji je hod amortizera od 120 mm do nekih 140 mm, zatim enduro s hodom između 150 i 160 mm te DH bicikle s hodom od 160 nadalje. Ovi potonji su ujedno i najteži, s najširim gumama i namijenjeni su za spuštanje na svim mogućim terenima svih mogućih nagiba. Zbog ograničenih prijenosa nisu dobri za penjanje niti za vožnju ravno.

Enduro biciklima posljednjih dvije godine vrtoglavo raste popularnost (kao i broj natjecanja u kojima sudjeluju). Mogu se spuštati gotovo na istim terenima kao i DH bicikli, podnose velike skokove, a puno su lakši i upotrebljiviji na usponima.

Trial bicikli su za one koji žele karakteristike bicikle sličnije XC-u a da opet mogu voziti i na najsurovijim terenima.

Fitness lik
Nije vam do vožnje biciklom do posla, ne želite na njemu u kafić, nećete ići na teren, a ne želite ni "specku". Za vas je idealan fitness bicikl – zapravo, specijalka s ravnim upravljačem. Idealan je za hvatanje forme i savršeno se uklapa u vaš zdravi lifestyle. Široki ravni upravljač će vam olakšati upravljanje te će vam biti osjetno udobniji od klasičnog cestovnog upravljača.

Trkač
Specijalku nije potrebno posebno predstavljati: to je najbrži, najlakši i po mnogima najljepši bicikl. Idealna je za duge vožnje i nije praktična za vožnju gradom (što zbog uskih kotača a što zbog prijenosnih omjera). Cijene variraju ovisno o opremi, konstrukciji rame ili namjeni. Najjednostavnije ih je podijeliti u race kategoriju i endurance (tu su još i TT modeli, time trial i modeli za zatvorene staze). Endurance je udobniji; to su modeli koji imaju na sebi deformacijske zone koje ublažavaju udarce koji se s loših cesta prenose na ramu. S druge strane, race modeli su direktniji, žustriji i brži.   

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?