Potraga za novim intendantom zagrebačkog HNK bliži se kraju. Na stolu ministrice kulture Zlatar Violić i zagrebačkoga gradonačelnika Bandića tri su prijave.Najradikalnija i najrevolucionarnija je ona sadašnje ravnateljice ZKM-a Dubravke Vrgoč koju mediji i kuloari drže najizglednijom pobjednicom. U njezinu programu koji je našao put i do novinara inzistira se na razdvajanju Opere i Baleta od Drame za koju bi se izgradila nova zgrada ili bi se taj ansambl preselio u prostor nekadašnjeg Gredelja. Dubravka Vrgoč želi Dramu koja bi bila nešto poput Barbicana, Lincoln Centera, Cankarjeva doma ili Pompidoua. Do preseljenja, Drama HNK koristila bi gradske prostore u kojima bi se potencirao istraživački teatar. Prebogat je popis redatelja: Luc Bondy, Thomas Ostermeier, Pippo Delbono, Martin Kušej…
Srećko Horvat vodio bi tzv. Filozofski teatar, inovativni projekt u svjetskim razmjerima, a u repertoar HNK uklopio bi se i Festival svjetskog kazališta. Vrgoč predviđa smanjenje baletnog ansambla i zbora Opere, popunjavanje orkestra, pokretanje baletnog studija, stipendiranje studenata Dramske i Muzičke akademije, razmjenu glumaca, dramaturga, pjevača, plesača, članova orkestra i zbora te tehničkog osoblja sa srodnim teatrima u Europi. Njezin HNK bio bi teatar s manje zaposlenih i s fleksibilnim ansamblima koji ovise o četverogodišnjim planovima intendanta i ravnatelja… To bi bilo hrvatsko progresivno, a ne nacionalno kazalište koje bi Europi i svijetu nudilo novi model kazališta. Baletni program bio bi maksimalno osuvremenjen, operni bi se u novoj sezoni oslanjao na suradnju s francuskim teatrima, a hrvatske se opere, dirigenti i redatelji ne spominju. No, kod baleta ipak se spominje hrvatski klasik s hrvatskim koreografom.
Sadašnja v. d. intendantice Sanja Ivić (trenutačno na gostovanju u Bogoti s Pandurovom „Medejom“) u razgovoru za t-portal najavila je smanjenje broja zaposlenih i u tehnici i kod umjetničkog osoblja. Najavljivana izgradnja nove zgrade Opere njoj se u ovim financijskim uvjetima, kada je budžet kulture pao na 0,49 posto ukupnog budžeta, ne čini realnom.Sanja Ivić, koja je dugi niz godina članica HNK, misli da se inozemna iskustva ne smiju slijepo kopirati, ali da je unutarnje restrukturiranje nužnost. Ona bi kao intendantica zadržala sadašnju ravnateljsku ekipu: Anu Tonković Dolenčić u Drami, Svebora Sečaka u Baletu i Ivana Josipa Skendera u Operi.
Treći kandidat je dirigent i skladatelj Veseljko Barešić, Riječanin zaposlen u zagrebačkoj Komediji. Dvije je godine bio i ravnatelj Opere HNK u Osijeku. Nije istupao u javnosti i njegova je prijava doživljena kao svojevrsno iznenađenje.Dalekosežna odlukaKoliko se zna, njegov program poštuje status zagrebačkog HNK kao matičnog hrvatskog kazališta s tri ansambla. Barešić bi težište djelovanja stavio na kvalitetne hrvatske umjetnike, uz gostovanja isključivo vrhunskih stranih umjetnika. Za sada ne želi u javnost s imenima, ali Barešiću bi Operu vodio operni pjevač proslavljen u svijetu, Dramu vodeći hrvatski redatelj, a Balet osoba koja je dobro upoznata s mogućnostima ansambla.Novog čelnika zagrebačkoga HNK-a može i uz protivljenje gradonačelnika Bandića izabrati samo ministrica Zlatar Violić, uz potvrdu Vlade. Već i iz uvida u programe jasno je da je HNK na sudbinskoj prekretnici u kakvoj taj teatar nije bio od osnivanja. Utoliko je odluka teža i dalekosežnija.