Baš je dobar osjećaj kada tjelesna hrana okrijepi i duh. Dogodilo mi se to na prošlotjednome najvećem svjetskom sajmu hrane, kölnskoj Anugi. Otkad od 1989. svake dvije godine redovito idem na taj vrhunski show aktualnih i tek naznačenih trendova, globalni optimizam proizvođača i trgovaca jedne od najsnažnijih svjetskih industrija, proizvodnje hrane, napokon se podudario s domaćim. Ne zato što nam je EU dao blagonaklon mig te ćemo mu ubuduće moći utržiti i muda pod bubrege, nego zato što su ovdašnji proizvođači i proizvodi baš trendy i predstavljeni dosad najbolje. Ne najcjelovitije jer, za razliku i od agrovelesilila od SAD-a do Kine i Španjolske, ili zemalja iz regije, primjerice Slovenije koja godinama pomno osmišljava, potiče i promiče svoje proizvođače i proizvode, Hrvatska se kao zemlje predstavljala samo dok je imala sajamski popust i držala to nacionalnim političkim imperativom radi priznanja.
Baš stoga, neovisno o tome kakvi će rezultati uslijediti, podsjećam tko se u Kölnu izvrsno predstavio. Agrokor je i izgledao bolje nego ikad sa svojima Jamnicom, Zvijezdom i Ledom. Podravka je na osvježenom i proširenom izlagačkom prostoru i brojnijim, dobro posjećenim degustacijama predstavila svoju najprobitačniju marku u novome ruhu, vegetu mediteran. Kraš je već na početku sajma shvatio da svoj klasični štand mora proširiti kako mu se partneri i potencijalni partneri na bi gužvali ili za razgovor čekali u redu. Santis se vrlo ljupko predstavio energetskim pićima.
SMS i Sardina i prije dvije godine predstavili su se zajedno, a sada još bolji, u već prepoznatljivoj Dalmatinskoj kući. Skromni varaždinski proizvođači i dorađivači prirodnih i umjetnih crijeva Derma Crijevara nastupili su prvi put i shvatili kako im je značaj bar kontinentalan. Kruna je odlično predstavljanje malih proizvođača.
Uz američku pomoć. Nije dobar običaj plakati za prolivenim mlijekom, ali ne mogu se oteti pomisli što bi tek moglo biti da su se malo potrudili i mjerodavni iz državnih i paradržavnih institucija, čuvari velikih i jalovih budžeta uz tih sve zajedno gotovo 400 kvadrata. Valjda su zato na svjetskoj izložbi naši najbolji ipak još izuzeci. Nova rođakinja najpopularnijega hrvatskog branda vegeta mediteran već uspješna