Hrvatske autoceste godinama su pogrešno obračunavale cijenu cestarine pa su od vozača ubirali godišnje i sedam milijuna kuna više nego što su trebali i smjeli!
Pokazala je to HAC-ova analiza cijene cestarine koju su u toj tvrtki napravili nakon što je Večernji list u prosincu prošle godine otkrio da vozači na Dalmatini preplaćuju cestarinu. U HAC-u su tako zaključili da je od ukupno 3065 cijena za sve dionice i sve skupine vozila, samo njih 737 točno obračunato. Čak 1482 cijene cestarina bile su više nego što su trebale biti pa će sad biti smanjene dok je u 846 slučajeva cijena bila manja nego što je trebala biti pa će sad biti povećana.
Foto: Boris Ščitar/VLM/Pixsell
Za I. skupinu vozila najveće smanjenje cijene iznosit će pet kuna i to za dionicu Ogulin – Šibenik na A1, a najveće povećanje cijene za I. skupinu bit će tri kune i to također na A1, na dionici Otočac – Posedarje. Za II. skupinu vozila najveće smanjenje – od pet kuna bit će na dionici Ogulin – Benkovac, a najveće povećanje, također od pet kuna, na dionici Zagreb istok – Đakovo. Za III. skupinu vozila najveće smanjenje iznosi 10 kuna i to na dionici Ogulin – Šibenik, a najveće povećanje cijene za tu skupinu vozila bit će četiri kune - na dionici Zagreb-istok – Županja.
Za IV. skupinu vozila najveće smanjenje iznosi 15 kuna, za dionicu Ogulin – Vrpolje, a najveće povećanje cijene bit će 10 kuna na dionici Zagreb-istok – Županja. Na autocestama u nadležnosti Autoceste Rijeka – Zagreb (A1 i A6) od 780 cijena, samo 164 neće se mijenjati. Cijene će pak biti smanjene u 164 slučaja, a povećane u njih 452. Na A6 najveće smanjenje i povećanje cijene za I. skupinu vozila bit će po dvije kune. Najveće smanjenje cijene za II. skupinu bit će dvije kune, a povećanje pet kuna. Za III. skupinu najveće smanjenje na A6 iznosit će četiri kune, a najveće povećanje sedam kuna. Za IV. skupinu najveće smanjenje cijene bit će šest kuna, a najveće povećanje 11 kuna.
U HAC-u kažu da će revidirane cijene cestarine značiti za njih sedam milijuna kuna manje prihoda godišnje, prema ostvarenom prometu u 2013. godini. ARZ će uprihodovati pet milijuna kuna više. No kad se sve zbroji i oduzme, vozači su na kraju plaćali dva milijuna kuna više cestarine ARZ-u i HAC-u nego što su morali. U HAC-u kažu da su analizom shvatili da na nekim dionicama visina cestarine nije razmjerna dužini korištene dionice.
– Uočeno je i da cjenik razdiobe između HAC-a i ARZ-a, koji je uspostavljen 2003. godine, nije dobro i transparentno razrađen po svim naplatnim postajama na A1, A6 i A10 za sve skupine vozila – navode u HAC-u i dodaju da će korigirane cijene biti na snazi od 28. travnja 2014. U HAC-u kažu da su podaci o dužini autocesta u njihovoj nadležnosti preuzeti iz sustava "Baza cestovnih podataka HAC-a", a da je ona dobivena geodetskim snimanjem na terenu u točnosti od jedan do dva centimetra. S druge strane, navode, podaci o dužini dionica autocesta ARZ-a temeljen je na georeferenciranoj podlozi geoportala Državne geodetske uprave.
– Jedinična cijena cestarine po kilometru autoceste HAC-a za I. skupinu je 0,46 kuna, a na ARZ-ovim autocestama 0,48 kuna – navode u HAC-u.
baš čudno kako se nisu zabunili pa naplačivali manje???