Ministrov plan B

Hajdaš Dončić: Ili monetizacija ili Pelješki most

13.03.2014., Zagreb - Potpredsjednik Vlade Branko Grcic i ministar prometa, pomorstva i infrastrukture Sinisa Hajdas Doncic obisli su Hrvatsku kontrolu zracnog prometa gdje je pusten u rad novi sustav za pracenje zracnog prometa. Photo: Boris Scitar/Vecer
Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
15.10.2014.
u 07:30


Ne idu li autoceste u koncesiju, bit će i skuplje gorivo, kaže ministar

Monetizacija ide dalje, poručuju jasno iz Vlade, a u slučaju da je zaustavi referendum, resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić tvrdi da plan B uključuje veću cijenu goriva ili odustajanje od gradnje Pelješkog mosta.

– Ja ću monetizaciju provesti do kraja, odnosno inzistiram na tome da dobijemo ponude. Ako one ne budu odgovarajuće i u skladu s našim planovima, onda se može i odustati, ali treba znati da novac od monetizacije kojim bi se sanirao dug HAC-a i ARZ-a u tom slučaju treba nadoknaditi – kaže Hajdaš Dončić.

Projekti upitni

Ako ne bude planiranih 20-ak milijardi kuna od monetiziranja autocesta na 40 godina, Hrvatske autoceste moraju vratiti dugove, pojašnjava ministar pa tvrdi da će morati posegnuti u trošarinu iz goriva.

Podsjetimo, HAC je od svake litre prodanog goriva dobivao 60 lipa, a sad dobiva 20 lipa, jer je ostalih 40 lipa preusmjereno na Hrvatske željeznice i Hrvatske ceste. Iz tog se sada novca sufinanciraju projekti obnove željezničkih pravaca financirani iz sredstava EU, a kako su Hrvatske ceste dio proračuna i ne mogu se zaduživati, projekti poput Pelješkog mosta, mosta za Čiovo ili riječkih prometnica mogli bi biti upitni.

– Ako se odustane od monetizacije, morat ćemo povećati cijenu goriva za 40 lipa ili pak odustati od Pelješkog mosta ili drugih projekata HC-a – kaže Hajdaš Dončić koji se nada da referendum neće zaustaviti projekt. Da nema odustajanja od projekta potvrđuje i potpredsjednik Vlade Branko Grčić.

– Što se tiče Vlade, nema odustajanja. Radimo na tom projektu do zadnjeg trena. Protivljenje monetizaciji autocesta je i loša poruka investitorima i to višestruko negativno utječe na ekonomsku a pogotovu financijsku situaciju u zemlji – istaknuo je Grčić te dodao da su u Vladi uvjereni da je monetizacija projekt koji ima glavu i rep i koji je u ovom trenutku nužan.

I dok iz SDP-a poručuju da je monetizacija nužna i da ide dalje, koalicijski partneri se kolebaju pa je tako potpredsjednica Vlade Vesna Pusić već ostavila prostor za odustajanje od projekta, a u utorak je ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš istaknula da je projekt monetizacije nešto oko čega će se koalicijski partneri SDP i HNS dogovoriti pa je napomenula da ceste nitko neće odnijeti iz države niti se one prodaju.

Prikupljanje potpisa

Je li monetizacija zaista nužna i spašava li 21 ili 23 milijarde kuna koliko se nadaju u Vladi da će dobiti za autoceste, predmet je diskusije u javnosti. Mnogi stručnjaci, među kojima i Josip Budimir iz HSLS-a, drže da je monetizacija autocesta pogrešan korak te da bi se uz pravilno upravljanje sustavom te usmjeravanje trošarinom stečenih 60 lipa prema HAC-u sustav moglo dovesti do razine efikasnosti tako da počne puniti proračun u roku od 15 godina.

Odluku o tome treba li ili ne treba iznajmiti autoceste dat će građani, koji revno potpisuju inicijativu da se o pitanju monetizacije odlučuje referendumom. Predvodnik inicijative Mijat Stanić tvrdi da je tijekom tri dana prikupljena količina potpisa dovoljna da zaključe da će odaziv biti sličan onome za Zakon o radu.

– Na jednom štandu na Trgu bana Jelačića prikupili smo oko 5300 potpisa u tri dana. Proveli smo jaku kampanju u koju ulažemo većinu od pola milijuna kuna koje imamo na raspolaganju za to – kaže Mijat Stanić koji uopće ne sumnja u uspjeh inicijative.

>> Monetizacija je tema oko koje će se dogovoriti SDP i HNS

>> Komadina: Monetizacija nije cestovno, već pitanje krpanja proračuna

Komentara 53

Avatar onoffon
onoffon
07:42 15.10.2014.

Mislim da ćemo se umjesto ponuđene alternative - monetizacija ili Pelješki most, svi složiti oko treće opcije - ostavka Vlade!

UN
unbekant
07:39 15.10.2014.

Doncicu,samo nemojte jos taj nas resur prodati(auto-ceste),jer je 40 godina zaista strasna stvar,i velika tragedija za Hrvatsku,zaista je potrebno sa svim raspolozivim srestvima zabraniti prodaju tog veoma vaznog resura,jer onda smo gori od bilo koje drzave i naroda na svjetu,ako se dozvoli tao unistavanje,i prodaj………….

ST
strsljen2013
08:10 15.10.2014.

Saniranje duga HAC-a i ARZ-a započnite prvo zatvaranjem i oduzimanjem imovine onih koji su ga napravili.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije