Nakon što se o objavi Večernjeg lista da je najizglednije kako će Ina donijeti odluku o prestanku rafinerijskih aktivnosti u Sisku očitovala i sama kompanija, oglasio se i njen najveći sindikat naftne djelatnosti INAŠ.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
– Ako su točne informacije koje visokopozicionirani izvori plasiraju u medije, sada je sasvim izgledno da se uskoro namjerava obustaviti proizvodnju Rafinerije nafte Sisak. Time bi se nastavila devastacija domaće proizvodnje, nepovratno izgubilo 800 radnih mjesta i počinila nepopravljiva šteta za radnike i brojne kooperante vezane uz poslovanje rafinerije. Posljedice takve odluke bile bi nesagledivih razmjera za gospodarstvo jedne od najsiromašnijih hrvatskih županija, cijele regije i RH.
Gašenje sisačke rafinerije suprotno je obvezama koje je MOL preuzeo dioničkim ugovorom o strateškom partnerstvu prilikom kupovine prvog paketa dionica INA-e. Zbog nepoštivanja ugovora, kontinuiranog slabljenja INA-ine tržišne pozicije i negativnih utjecaja koje koju bi takva katastrofalna odluka proizvela u Sisku, to se odmah mora zaustaviti. Zatvaranje RNS negativno bi se odrazilo na energetsku neovisnost i gospodarsku stabilnost RH, jer je rafinerija u Sisku važna za Hrvatsku, za domaće gospodarstvo i za Inu koja je najveći gospodarski subjekt RH i temelj hrvatske naftne privrede.
Već dulje vrijeme upozoravamo da se rafinerija Sisak pretvara u skladište derivata iz Mađarske i proizvodi četiri puta manje od stvarnih mogućnosti, a čini se da se sada želi provesti i najcrniji scenarij. Čini se da MOL nema nikakvu namjeru izvršiti svoju obavezu modernizacije, nego sustavno uništava i gasi domaća rafinerijska postrojenja. U zemlji koja vapi za proizvodnjom, MOL ne investira, nego devastira. Budući da je Vlada RH u arbitraži tražila da se do okončanja pregovora s MOL-om zaustave sve strateške odluke, u koje svakako spada i gašenje rafinerija, očekujem da će se drugi veliki dioničar suprotstaviti i zaštititi vitalne gospodarske interese RH i brojna radna mjesta u Sisku. Sindikat INAŠ već dulje vrijeme glasno upozorava da se planskim zanemarivanjem i lošim upravljanjem INA-u svodi na podružnicu MOL grupe, a nekad velika i profitabilna postrojenja u proizvodnji i preradi nafte uništavaju se i gase. Hrvatska Vlada, poslovni partneri INA-e ali i svi građani moraju se stoga čim prije probuditi iz sna i zaustaviti urušavanje strateške grane hrvatskog gospodarstva jer bi uskoro moglo biti kasno.“ -kaže Maja Rilović, predsjednica sindikata naftne djelatnosti INAŠ, najvećeg sindikata u INA-i.
S drugom fazom modernizacije RNS se kasni, ali ona se još uvijek može i mora modernizirati u skladu sa Dioničarskim ugovorom koji obvezuje dioničare na modernizaciju obje rafinerije jer se u protivnom dovodi u pitanje opstanak prerade. Eventualno zatvaranje rafinerije u Sisku stvorilo bi potrebu za dodatnim uvozom derivata i daljnji gubitak tržišta i pad tržišnih udjela i konkurentnosti INA-e, slabljenja ekonomskog položaja INA-e i njezinog strateškog energetskog značaja u regiji. Ovo je bi bila samo još jedna u nizu destruktivnih odluka o budućnosti Ine.
Kao što je poznato, u tijeku su i organizacijske promjene društva i namjera za dodatnim otpuštanja radnika, o čijem konačnom broju tek treba biti donesena odluka. Riječ je o nekoliko stotina visokoobrazovanih i stručnih radnika, a sve to s krajnjim ciljem svođenja nekoć moćne nacionalne kompanije prepune naftnih stručnjaka na podružnicu MOL-a bez vlastite snage, proizvodnje i razvoja.
Svakodnevne odluke i planovi gašenja poslovnih aktivnosti zasigurno nisu opcija koja može donijeti dobrobit kompaniji, to upravo vodi uništenju kompanije. Dobar primjer za to je upravo MOL koji istovremeno širi svoje poslovanje, investira u nove akvizicije kao što su benzinske postaje u Češkoj i planira ove godine uložiti oko milijardu dolara u aktivnosti istraživanja i proizvodnje, a ne gasi niti jedan dio svojeg poslovanja.
Za opstanak Ine nužno je očuvanje radnih mjesta i vertikalne integriranosti naftne kompanije koja je desetljećima bila pokretač hrvatskog gospodarstva, što uključuje daljnja ulaganja u rafinerije, istraživanja i proizvodnju te maloprodaju. Ovakve odluke kompaniju vode u propast – navodi u priopćenju predsjednica sindikata Maja Rilović.
prodati svoje strateške interese kao što je ina ili autoceste,smatram kao prodaju samog sebe,a to je ropstvo.poništiti sve nelegitimne ugovore jer su jedini vlasnici građani republike hrvatske,a ne prolazne vlade(karavane).