Sve su karte posložene tako da bi sezona u Hrvatskoj mogla biti odlična. Nemam objašnjenje zašto, ali zasad se odlično prodaju jedino Španjolska, krstarenja i daleka putovanja, čudi se iskusni njemački turistički radnik. Zbog neizvjesnosti vezane za Grčku, straha od letenja nakon pada Germanwingsa, sigurnosnih problema u Tunisu, Egiptu, a djelomice i Turskoj, hrvatski bi turizam, kaže naš sugovornik, morao privući barem deset posto više Nijemaca.
Daleka tržišta
Buking to, međutim, zasad ne pokazuje. Oklijevanje Nijemaca utoliko je čudnije što se odnosi i na dobrostojeću srednju klasu. No, iz Njemačke se svejedno u 2015. može očekivati nekoliko postotaka više gostiju nego lani. Neki to ne zovu uspjehom, nego stagnacijom, ali ova bi turistička godina ukupno gledano trebala biti dva-tri posto bolja od lanjske. Iz prosjeka će i u 2015. iskakati daleka tržišta, odakle posjet posljednjih godina raste troznamenkasto, ali, recimo, i Skandinavija te Velika Britanija.
Hit Split i Dubrovnik
– Vjerujemo da bi u 2015. napokon mogli dosegnuti predratnih pola milijuna Britanaca, što bi bilo desetak posto više nego lani. Hit su, inače, Split i Dubrovnik – kaže direktor ureda Hrvatske turističke zajednice u Londonu Tonko Rilović.
Dobro se drži i Slovenija, odakle se već za skori Praznik rada može očekivati oko 70.000 turista.Talijani tradicionalno buking odgađaju za posljednji trenutak. Austrijanci, za razliku od njih, već dobro znaju kamo će, a Hrvatska je u toj zemlji, prema istraživanju instituta IFT, s pozicije najpoželjnije destinacije ove godine prvi put izgurala Italiju.
Rusija će biti jedna od najslabijih karika i ovogodišnje sezone.
– Istina je, manji turoperatori bilježe pad interesa od 20 i 30, ali veliki kažu da se Hrvatska prodaje kao i lani, pa minus iz Rusije ne bi smio biti veći od deset posto – procjenjuje Rajko Ružička, direktor Hrvatske turističke zajednice u Moskvi. Osim spomenute Španjolske, nikom nije lako. Tuniški je turizam unazadio masakr u muzeju, Egipat se sporo oporavlja, a minuse bilježi i velesila Turska. Grčki turizam, pak, koji je godinu počeo prilično dobro, više se ne može pohvaliti velikim plusevima.
>> Za Uskrs u Opatiju stiglo pet posto više turista nego lani
Turizam sam po sebi ne može izvući državu iz krize. Uspješna Španjolska. Ma naravno, s 24% nezaposlenih. Ili još bolji primjer Grčke.