Po nalogu ministra zdravlja Siniše Varge, Hrvatski je zavod za zdravstveno osiguranje krenuo prije nekoliko dana u veliku akciju skraćivanja lista čekanja detaljnom analizom po bolnicama, liječnicima, odjelima, djelatnostima i pacijentima.
Prvo na redu djeca
Prvo će pročešljati djecu, tj. pacijente do 18 godina s lista čekanja za hematologiju, onkologiju i kardiologiju.
– Te su nam liste čekanja prioritet kako bismo djeci omogućili što brže ostvarivanje prava na zdravstvenu zaštitu – kažu u HZZO-u. Tako će s dijelom pacijenata tijekom sljedećih nekoliko mjeseci kontaktirati djelatnici HZZO-a radi brisanja dvostrukih narudžbi ili preusmjeravanja u druge ugovorne zdravstvene ustanove gdje će prije doći na red, objašnjavaju. Podaci kojima raspolažu kazuju da je između pet i 10 posto pacijenata dvostruko upisano na liste čekanja. Osiguranike s liste preusmjeravat će u druge zdravstvene ustanove gdje prije mogu doći na red za prvi ili dijagnostički pregled.
– Osigurana osoba može i odbiti takvo preusmjeravanje, ako želi isključivo pregled kod određenog liječnika specijalista. Ta se osoba više neće voditi na listama čekanja, već pod posebnom kategorijom – kažu u HZZO-u.
Koliko smanjenje liste čekanja planiraju, zasad se ne zna točno.
– Ta će se procjena moći napraviti nakon mjesec dana primjene tih mjera – rekao je Varga.
Javite ako ne dolazite
Za rješavanje problema dugog čekanja potrebna je suradnja svih sudionika u zdravstvenom sustavu, a uz Ministarstvo, pa i pacijenata. HZZO navodi da 20 posto pacijenata ne dođe na naručenu pretragu, pogotovu u ljetnim mjesecima, u doba godišnjih odmora.
– Možda upravo taj termin čeka netko jako potrebit, pa molimo pacijente da svoje narudžbe u bolnicama otkažu na vrijeme ako ne žele ili ne mogu doći – kažu u HZZO-u te, kako bi olakšali proces otkazivanja narudžbi, navode da su otkazivanje narudžbi omogućili na dva načina: telefonskim pozivom na bijeli telefon 0800 79 99 ili slanjem e-mail poruke na otkazivanje@hzzo.hr.
Podaci koje pacijent pri otkazivanju pretrage na koju je naručen treba dati telefonski ili poslati e-mail porukom su: ime i prezime, matični broj osigurane osobe, u koju je ustanovu naručen, na koji je postupak naručen, datum u kojem terminu i telefonski broj na koji se s njim kasnije može razgovarati.
...akcija velika... rezultat...