Ministarstvo poduzetništva i obrta za kampanju “Zavrti ideju”, odnosno “Kotačić”, u čijim se spotovima pojavljivao i tadašnji SDP– ov ministar Gordan Maras, potrošilo je 2,627.184,24 kune.
Taj smo podatak dobili ovaj tjedan iz Ministarstva poduzetništva i obrta koje sad vodi HDZ– ovac Darko Horvat.
Bez odgovora
Podatke o troškovima te kampanje zatražili smo još u listopadu prošle godine, kad je Maras još uvijek bio ministar, no nismo nikad dobili odgovor. Krajem listopada iz Ministarstva na naš ponovni upit odgovorili su da su zatražili podatke od nadležnih službi i da ćemo, čim dobiju podatke, dobiti odgovor. No on nije nikad stigao.
Sad su nam odgovori na pitanja o toj kampanji stigli u roku od jednog dana.
TV spotovi Zavrti ideju, u kojima se na kraju pojavljuje Maras, emitirani su od 9. travnja do 16. listopada 2015. godine.
Osim Marasa, u spotovima su se pojavljivali i poduzetnici koji su dobili nepovratna sredstva iz fondova EU, no zadnju riječ je imao tadašnji ministar poduzetništva i obrta.
– Podupiremo male i srednje poduzetnike. Kad pokreneš kotačić i stvoriš dobru poslovnu priliku, jedini smjer je naprijed. Zavrti ideju – poručivao je Maras s TV ekrana. Radijski spotovi te kampanje emitirali su se od 23. ožujka do 30. travnja 2015. Kampanja je, navode u Ministarstvu, financirana iz dvaju izvora – državnog proračuna u iznosu od 394.077,61 kuna i iz sredstava EU odnosno Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF) u iznosu od 2,233.106,63 kuna.
TV spotovi “Zavrti ideju” s tadašnjim ministrom Marasom na TV-u su se vrtjeli u predizborno vrijeme prošle godine.
Doduše, nisu se emitirali za vrijeme službene izborne kampanje koja je počela 21. listopada, njihovo emitiranje prekinuto je pet dana prije.
Iako izborna kampanja nije bila službeno počela, u vrijeme emitiranje tih TV spotova s Marasom, koji je bio jedan od kandidata na izborima, neslužbena predizborna utrka već je bila dobrano otpočela.
Maras ne vidi ništa sporno u tome što se osobno pojavljivao u spotovima Ministarstva koje je vodio. Kaže da se ta kampanja financirala s 85 posto iz sredstava EU i da je ona bila ugovorena obveza javnog reklamiranja tih poticaja za male i srednje poduzetnike.
Za svoje osobno pojavljivanje u spotovima kaže da je to bilo na prijedlog marketinške agencije koja je radila kampanju.
Neka se vrti i dalje
– Njihov je zaključak bio da će to postići efekt i da će kampanja biti vidljivija – objašnjava Maras. Dodaje da se ti spotovi mogu vrtjeti i dalje, da projekt još uvijek traje i da on nema ništa protiv da se i dalje emitiraju.
Kaže da su bili predvidjeli da se TV spotovi prestanu emitirati početkom listopada i da se to dogodilo prije početka službene izborne kampanje. Maras smatra da je kampanja Zavrti ideju bila vrlo uspješna i da je trenutačno u procesu ocjenjivanja više do 100 projekta vrijednih više milijardi kuna.•
>> Zavrtio ideju da na TV-u promovira slogan SDP-a
nemrem vjerovat da ga još nitko nije pozval u hollywood da snimi koji film