Loši rezultati

Maturanti, a ne znaju koliko kuna dobiju za 15 dolara

matematika
Foto: Daniel Kasap/Pixsell
03.03.2014.
u 14:00

Nastavnici traže zadatke primjenjive u svakodnevnom životu

U 21. stoljeću, vremenu računala i visoke tehnologije, matematiku više nema smisla poučavati kao što se poučavala desetljećima. S tom tezom britanskog matematičara Conrada Wolframa, nedavno objavljenoj u The Observeru, slažu se i naši sugovornici, matematičari Petar Mladinić i Vinko Bajrović.

Robuje se pravilima

– Činjenica je da je naš način poučavanja matematike pregazilo vrijeme. Već petnaestak godina postoji inicijativa da se matematika poučava na drukčiji način, nešto smo na tome i radili, ali dok se ne promijene programi, ni promjene poučavanja neće biti – kaže matematičar i ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije Petar Mladinić. S tim se slaže i Vinko Bajrović dodajući da u 21. stoljeću matematika nije “računanje nego način razmišljanja”. – Robujemo starim pravilima i nastavnici moraju podučavati ono što program od njih traži. Jedva čekam da se pojavi novi kurikulum koji bi trebao donijeti matematiku primjenjivu u svakodnevnom životu – komentira Bajrović.

Logičko razmišljanje

Da način poučavanja matematike u Hrvatskoj nije dobar, pokazuju i rezultati koje petnaestogodišnjaci postižu u PISA-testiranjima. – U zadacima koji se pojavljuju na PISA-testovima nema puno teške matematike nego logičkog razmišljanja. A naši učenici za to nisu pripremljeni – komentira Mladinić. Bajrović spominje maturante čije rezultate na državnoj maturi iz matematike analizira iz godine u godinu. – Šokiralo me da neki maturanti nisu bili u stanju riješiti ni najjednostavnije zadatke. Recimo, puno njih nije bilo u stanju izračunati koliko kuna dobiju za petnaest dolara – zabrinuto se prisjeća Bajrović. – Gradivo matematike treba malo pročistiti, svaki vrtlar podreže grane i pusti da rastu one koje želi. Tako treba i s matematikom – slikovito će Mladinić.

>> Učenici XVIII. gimnazije ujedinili srednjoškolce - prestaju šutjeti, idu u akciju

Ključne riječi

Komentara 6

MA
Maja28
16:00 03.03.2014.

Možda da ne računaju na kune. Djeca ne znaju ništa o tome jer im roditelji nemaju kuna pa ne razumiju ništa vezano uz to.

KA
kafka
16:13 03.03.2014.

Treba trenirati razmišljanje a matematički aparat koristiti za riješavanje. .

JS
JUREK SKAJNICKIN
15:09 03.03.2014.

Koliko kuna za $15.00?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije