U 21. stoljeću, vremenu računala i visoke tehnologije, matematiku više nema smisla poučavati kao što se poučavala desetljećima. S tom tezom britanskog matematičara Conrada Wolframa, nedavno objavljenoj u The Observeru, slažu se i naši sugovornici, matematičari Petar Mladinić i Vinko Bajrović.
Robuje se pravilima
– Činjenica je da je naš način poučavanja matematike pregazilo vrijeme. Već petnaestak godina postoji inicijativa da se matematika poučava na drukčiji način, nešto smo na tome i radili, ali dok se ne promijene programi, ni promjene poučavanja neće biti – kaže matematičar i ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije Petar Mladinić. S tim se slaže i Vinko Bajrović dodajući da u 21. stoljeću matematika nije “računanje nego način razmišljanja”. – Robujemo starim pravilima i nastavnici moraju podučavati ono što program od njih traži. Jedva čekam da se pojavi novi kurikulum koji bi trebao donijeti matematiku primjenjivu u svakodnevnom životu – komentira Bajrović.
Logičko razmišljanje
Da način poučavanja matematike u Hrvatskoj nije dobar, pokazuju i rezultati koje petnaestogodišnjaci postižu u PISA-testiranjima. – U zadacima koji se pojavljuju na PISA-testovima nema puno teške matematike nego logičkog razmišljanja. A naši učenici za to nisu pripremljeni – komentira Mladinić. Bajrović spominje maturante čije rezultate na državnoj maturi iz matematike analizira iz godine u godinu. – Šokiralo me da neki maturanti nisu bili u stanju riješiti ni najjednostavnije zadatke. Recimo, puno njih nije bilo u stanju izračunati koliko kuna dobiju za petnaest dolara – zabrinuto se prisjeća Bajrović. – Gradivo matematike treba malo pročistiti, svaki vrtlar podreže grane i pusti da rastu one koje želi. Tako treba i s matematikom – slikovito će Mladinić.
>> Učenici XVIII. gimnazije ujedinili srednjoškolce - prestaju šutjeti, idu u akciju
Možda da ne računaju na kune. Djeca ne znaju ništa o tome jer im roditelji nemaju kuna pa ne razumiju ništa vezano uz to.