Već u rujnu ove godine trebala bi početi gradnja novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb, a prve putnike novi zagrebački aerodrom trebao bi primiti već u travnju 2016. godine.
Potvrdili su to u srijedu na prezentaciji projekta predstavnici francuskih kompanija Bouygues i Aeroports de Paris-Management – glavni dioničari tvrtke ZAIC koja će graditi i tijekom sljedećih desetljeća upravljati novim terminalom. Predstavnici francuskih kompanija demantirali su medijske spekulacije kako imaju problema sa zatvaranjem financijske konstrukcije projekta te kako Europska investicijska banka kao uvjet za izdavanje kredita traži garancije hrvatske države. – Financijska konstrukcija je pred zatvaranjem i očekujemo da će svi kreditni ugovori biti potpisani tijekom travnja. Osim EIB-ova kredita od 120 milijuna eura, na raspolaganju ćemo imati kreditne linije vrijedne 65 milijuna eura Zagrebačke banke i Erste banke. Kako je to ukupno 250 milijuna eura – znatno više od 190 koliko nam treba za realizaciju projekta, evidentno je da je interes kreditora veći od potrebe. Također, želim jasno naglasiti kako je obveznik kredita koncesionar te kako Hrvatska ne snosi nikakav financijski rizik u projektu – rekao je Christoph Petit, direktor razvoja u Bouyguesu.
Osim francuskih kompanija, udjel od 15 posto u konzorciju koncesionara drže hrvatske tvrtke – Croatia Osiguranje i Viadukt, koji bi trebao izvesti 50-tak milijuna eura vrijedne građevinske radove u sklopu projekta. Hrvatski ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić naglasio je kako ovaj projekt pokazuje da je Hrvatska sigurno investicijsko okružje.
– S ovim projektom počeli smo prije godinu i pol dana na livadi – bez dozvola, projekta, studije utjecaja na okoliš, otkupljenog zemljišta i izmještenog borbenog dvojca hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Sve to riješeno je u razdoblju od 12 do 15 mjeseci i zbog toga moram pohvaliti radnu skupinu svojih kolega iz Ministarstva koji su na tom radili – poručio je Hajdaš Dončić. Tijekom travnja koncesionar bi trebao aplicirati za građevinsku dozvolu, a u međuvremenu i preuzeti operativnu kontrolu nad postojećom zagrebačkom zračnom lukom. Francuzi su potvrdili kako temeljem koncesijskog ugovora imaju obvezu minimalno pet godina zadržati sve radnike ZLZ-a uz postojeću razinu njihovih radnih prava, ali i kako već rade na poboljšanju usluga 'stare' zračne luke. Također, valja napomenuti kako bi prvu ratu koncesijske naknade, u iznosu od 2 milijuna eura, francusko-hrvatski konzorcij trebao u državni proračun uplatiti već u travnju, na dan zatvaranja financijske konstrukcije, a to znači kad se s bankama sklope ugovori o kreditnom financiranju.
>>Zračna luka Pleso: Kako je ZAIC ispunio uvjete natječaja?
Osim EIB-ovog kredita na 120 milijuna eura, na raspolaganju ćemo kreditne linije vrijedne 65 milijuna eura od strane Zagrebačke banke i Erste banke. Kako je to ukupno 250 milijuna eura Pa ovako smo i mi mogli dići kredite u HRR jer to je svejedno naš novac, a i od EBRD-a i izgraditi... Uvjeri narod da je nesposoban i bit će!