Savjetodavno-gospodarsko vijeće Predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović predstavit će do kraja godine Vladi niz mjera za poticanje investicijske klime i gospodarstva, na kojima su stručnjaci iz raznih institucija i realnog sektora radili godinu dana, najavila je predsjednica tijekom Europske konferencije poslovnih anđela „EBAN Winter University 2016. – Zagreb Connect“.
Grabar-Kitarović očekuje da će Vlada razmotriti prijedloge, odnosno niz mjera koje su s ciljem poboljšanja poslovno-gospodarske klime u državi napravili stručnjaci iz njezinog Savjetodavnog-gospodarskog vijeća, a koje će se odnositi na sve aspekte gospodarstva.
Predsjednica se zalaže za rasterećenje poduzetnika i radnika, što bi trebalo voditi povećanoj potrošnji, pa posljedično i boljem punjenju proračuna.
Preveliku birokratiziranost države potkrijepila je primjerom stranog ulagača, kojoj joj je nedavno u Londonu kazao da u Hrvatsku ulaže samo zato što je voli, no da je država previše regulirana, pa za ono što u Britaniji može napraviti putem interneta uz trošak od šest funti, ovdje treba 56 potpisa kod javnog bilježnika i neusporedivo više novca.
Na pitanje novinara je li gotovo s politikom štednje u državi s obzirom da je Smjernicama za izradu državnog proračuna za 2017. godinu predviđen iznos rashoda od 126,5 milijardi kuna ili za 4,7 milijardi kuna više u odnosu na prijedlog rebalansiranog ovogodišnjeg proračuna, Grabar-Kitarović je rekla kako potrošnja treba biti ciljana i pametna.
Spomenula je i kako će njezin Ured sljedeće godine dobiti manje proračunskog novca, no to je, kaže, u skladu s očekivanjima odnosno prijedlozima samog Ureda, koji je i ove godine uspio mnogo uštedjeti racionalizacijom poslovanja, skromnijim putovanjima i slično.
"Htjeli smo primjerom pokazati kako se štedi tamo gdje treba štedjeti. Novce treba trošiti na one stvari, konferencije i poslovne skupove koje nose gospodarski napredak, koje promoviraju biznis“, istaknula je Grabar-Kitarović.
Kao jedan od svojih glavnih zadataka vidi zadržavanje mladih ljudi u državi, odnosno u stvaranju pozitivne poduzetničke klime koja bi ih stimulirala da ne idu u inozemstvo.
Dickinson: svaki čovjek je brend, od njegova integriteta ovisi kakav
Poduzetnik i pjevač grupe Iron Maidena Bruce Dickinson ukazao je na EBAN-u na potrebu neposredne komunikacije među ljudima, koja je dobrim dijelom nestala pojavom novih tehnologija.
"Ljudi su važni, razgovor je važan. Ljudi danas nerijetko nemaju međusobnih kontakata. Živimo u digitalnom dobu, komuniciramo mailovima, tražimo ispriku kako da ne razgovaramo jedan s drugim. Ljudi su važni, naša publika su ljudi“, poručio je Dickinson okupljenima poduzetnicima, poručivši im da nikada ne smiju odustati ako imaju dobru ideju. „Ako u nešto vjerujete, budite agilni i hrabri i to će se i ostvariti. Nikad, ali baš nikad poduzetnici ne smiju odustati“, istaknuo je pjevač, koji je ujedno i pilot i bavi se avio-biznisom i pivarstvom.
Kazao je i kako svaki uspješan poduzetnik ujedno mora bit i pomalo luckast, jer ga to tjera na ostvarenje snova. Jednadžba dobrog poduzetništva po njemu je "kada iz ničega stvorite nešto".
Dickinson je istaknuo i kako je svaki čovjek brend za sebe, a da od integriteta osobe ovisi kakav je to brend.
Na dvodnevnoj konferenciji u dvorani Vatroslav Lisinski okupilo se više od 1.000 sudionika iz Hrvatske i svijeta u organizaciji Hrvatskih poslovnih anđela - CRANE te grada Zagreba i Europske mreže poslovnih anđela EBAN.
To je nasa predsjednica, od kad je izabrana sve postaje bolje.