Javna je televizija u prvih šest mjeseci 2006. nabavila čak 19 projekata u vanjskoj produkciji

HTV potrošio 9,3 milijuna kuna bez javnog natječaja

sce_htv_tx.jpg
import
17.10.2006.
u 18:02

Zakon HRT-a kaže – najmanje 10 posto ukupno objavljenog TV programa (izuzevši informativne emisije, sportske priredbe, igre i promidžbene poruke) HTV mora naručiti od neovisnih produkcijskih društava. A ona društva koja će snimati emisije iz prethodnog stavka odabiru se na temelju javnog natječaja, u skladu s godišnjim planom proizvodnje programa.

Kao i u svemu ostalom, i kod TV projekata o izboru najbolje ponude odlučuju cijena, rok i način plaćanja ponuditelja. Sve to jasno piše u Zakonu o HRT-u (članak 11.) i prisavskom Statutu. Iz toga bi se moglo zaključiti da su sve emisije koje se emitiraju na HTV-u, ali su napravljene u vanjskoj produkciji – odabrane preko javnih natječaja.

No, u ovom slučaju zaključak je posve pogrešan jer  ni za jednu od takvih emisija javni natječaj nije bio raspisan. Nepostojanje javnih natječaja u tu svrhu potvrdio je i glasnogovornik HRT-a Janos Romer te ipak dodao da pri otkupu domaćih emisija vanjske produkcije raspisivanje takvih natječaja ne bi bilo ni moguće jer su te emisije autorsko djelo te da je u prvih šest mjeseci HTV za to izdvojio 9,3 milijuna kuna.

 Ali, ako se iz neslužbeno dobivenih informacija dozna da je u razdoblju od 1. siječnja do 30. lipnja ove godine HTV od pet produkcijskih kuća otkupio šest projekata (emisija, serija i sapunica), a za tri emisije Mozaičnog programa čak je 13 produkcijskih kuća radilo brojne kraće priloge ili reportaže, postavlja se pitanje jesu li baš sve to autorska djela. Odnosno, nije li HRT neraspisivanjem javnih natječaja za vanjske projekte prekršio zakon?

– Upravo sam ovih dana od naše pravne službe i revizije ponovno zatražio mišljenje o vanjskoj produkciji i imam njihovo pismeno tumačenje da je sve u redu i da se zakon ne krši. Rečeno mi je da nismo dužni svaku emisiju iz vanjske produkcije kupovati javnim natječajem.

Recimo, tko nam još može ponuditi sapunicu od 160 epizoda osim producenta koji to sad radi za nas? – uzvratio je glavni ravnatelj HRT-a Mirko Galić. Iako on kaže da nisu dužni za svaku vanjsku emisiju raspisivati natječaj, ostaje problem što HTV javnim natječajem nije otkupio – nijednu.


Koprodukcije

Piramida (Castor multimedia)
Genijalci (Media spot)
Kućni ljubimci ( APON)
Večernja škola (Tapir )
Kontraplan ( Castor multimedia)
Hebrang-potraga za mrtvim ocem (Inter film)
Ovih šest projekata HTV je u prvih šest mjeseci ove godine realizirao ili dogovorio u zajedničkoj suradnji s pet producentskih kuća.


Otkup programa

Ljubav u zaleđu (AVA)
Bitange i princeze ( Interfilm)
Luda kuća (Tvornica bitova)
Ništa osobno (Media spot)
Zlikavci (Centrala 1)
Lov na antikvitete (Centrala 1)
Za navedenih šest projekata emitiranih do ljeta, a koji su napravljeni u vanjskoj produkciji HTV nije raspisao niti jedan javni natječaj iako Zakon o HRT-u nalaže drugačije.

Želite prijaviti greške?