CRAIGLSLIST I DALJE U USPONU

Internetsko oglašavanje razara tiskane medije u SAD-u

10.06.2009.
u 15:14

Craigslist, "razarač" tiskanih medija u Sjedinjenim Državama, ide u lov na rekorde. Oglašavanje u novinama u SAD-u dramatično opada. Dok su oglašivači 2000. godine ulagali 20 milijarda dolara, u prošloj godini su se prihodi tiskanih medija smanjili za oko 50 posto. Prema mišljenju medijskih stručnjaka veliki dio "krivnje" za to snosi Craigslist, stranica koja zapošljava tridesetak ljudi i nudi u većini slučajeva besplatno oglašavanje. Plaćati se moraju samo oglasi za zapošljavanje, za nekretnine te erotski oglasi.

AP javlja kako će danas agencija AIM Group izdati izvještaj o uspješnosti tvrtke koje se temelji na procjeni količine plaćenih oglasa. AIM Group procjenjuje da će Craigslist, koji je 2003. godine ostvario prihode od sedam milijuna dolara, ove godine dostići čarobnu granicu od 100 milijuna dolara. Tri četvrtine prihoda ova će internetska stranica ostvariti od oglasa za zapošljavanje, piše AP.

Velika kriza tiska u SAD-u se produbljuje i to ne samo zbog internetskih stranica. Prošle se godine oglašavalo 17 posto manje nego 2007. godine, a u prvom tromjesečju 2009. godine procjenjuje se da se oglašivački prostor smanjio za dodatnih 28 posto.

Prvi put od 2002. godine američko je internetsko oglašavanje u opadanju od oko pet posto. Suprotnim smjerom se kreću oglašivačke tvrtke kao što je Craigslist. Peter Zollman, predsjednik AIM-a, procjenjuje da bi tvrtka Craiga Newmarka mogla utrostručiti svoje prihode. No, utemeljitelj tvrtke Craigslist Craig Newmark i direktor Jim Buckmaster zadovoljni su i dosadašnjim razvojem.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?