Kada se jednoga dana povjesničari sjete prvog desetljeća 21. stoljeća, prva slika koja će im pasti na pamet bit će ona Appleova iPoda. Taj maleni MP3 player najpopularniji je elektronički uređaj današnjice, i na određeni način utjelovljuje današnje doba, na isti način kako što su ga u 20. stoljeću utjelovljivali atomska bomba i raketa na Mjesec; walkman i televizor u boji; buba i spaček; Titanic i cepelin.
Apple je lani prodao 32 milijuna iPoda, i to samo zato što ih nije uspio proizvesti više. Samo u posljednja tri mjeseca "planulo" ih je četrnaest milijuna, nakon čega Appleu nije preostalo drugo nego da kupi još jednu kinesku tvornicu u kojoj će ih sklapati. Ipod se na tržištu nalazi već pet godina, što je više nego dovoljno vremena da ga konkurencija analizira i ponudi jednako privlačan proizvod no to se nije dogodilo. Već nekoliko godina zaredom, netko od velikih "igrača" elektroničke industrije pokušava skinuti iPod s trona, ali konkurentskim uređajima uvijek nešto nedostaje.
Najnoviji pokušaj dolazi iz Samsunga: njihov Z5 gotovo je jednako privlačan i gotovo jednostavan za uporabu ali to ipak još uvijek nije iPod. U odnosu na Applea, Samsung je pravi gigant, neusporedivo veća i moćnija kompanija koja si je mogla priuštiti čak i to da plati ogroman novac da bi iz Applea namamila dizajnera originalnog iPodova softvera, pa ipak prema jednodušnoj ocjeni kritičara nije uspjela replicirati privlačnost Appleova MP3 playera.
Isto se dogodilo lani sa Sonyjem, elektroničkim gigantom koji je svojedobno vladao tržištem prijenosnih glazbenih uređaja svojim walkmanom i koji je izbacio nekoliko iznimno privlačnih MP3 playera na tragu iPoda. Dok je Samsungov svoj adut tražio u jednostavnosti uporabe, Sony je iPod pokušao srušiti s trona privlačnim dizajnom i duljim trajanjem baterije. Nije uspjelo, kao što nije uspjelo ni nekolicini manje poznatih dalekoistočnih proizvođača (Creative, iRiver, Cowon) koji su iPod željeli nadmašiti tako da ponude bogatije mogućnosti od njega. Neki od tih uređaja zaista nude više od iPoda, ali privlačnost Appleova uređaja očito se ne može svesti na jednu ili dvije stavke: on nudi najjednostavniju uporabu, one mogućnosti koje se najviše traže, savršen dizajn, odličnu potporu kroz glazbeni servis iTunes te nepregledno mnoštvo popratnih uređaja i opcija.
Savršen Appleov promidžbeni stroj ovoga je mjeseca zabilježio još jedan uspjeh: iPod je počeo koristiti i Sveti Otac papa Benedikt XVI. Grupa zaposlenika radio Vatikana darovala je Papi bijeli iPod nano koji je za tu prigodu samo za papu napunjen religijskim radioprogramom i klasičnom glazbom Beethovena, Mozarta, Chopina, Čajkovskog i Stravinskog. Njegovoj Svetosti iPod se iznimno dopao, a posebice ga je obradovala mogućnost da preko iPoda pristupa dnevnim vijestima radio Vatikana i preuzima glazbene knjige s interneta.