U nizu drugih zrcali nam se i podjela na Thompsonovu i onu drugu Hrvatsku te kamo sreće kada bi stvar bila banalna kako se čini Kajinu: da se radi o podjeli na profašističku i antifašističku opciju.
Znali bismo što nam je činiti. Treba li netko pjevati “Za dom spremni” 2008.? Ne, premda to nije originalan ustaški pozdrav, s obzirom na to da su se njime prije NDH služili HSS-ovci. Ustaše su ga iskompromitirali pa se te tri riječi nikada neće gledati izvan konteksta NDH.
Postavlja se pitanje zašto su branitelji zdušno prihvatili pjesmu “Čavoglave” početkom 90-ih? Jesu li Kajinovom logikom branitelji bili profašisti? Pljuska prihvaćanjem te pjesme 90-ih dana partizanskoj ljevici boli i danas jer nema partizanske pjesme koja se pjevala u Domovinskom ratu.
Zašto? Jednostavno, partizani nisu stvarali hrvatsku, već jugoslavensku državu. I to ostaje njihov križ. Jesu li, prema Kajinovoj logici, stotine tisuća koje su došle na Thompsonov zagrebački koncert pa stotine tisuće koje su se nedavno slijevale u Čavoglave sve redom profašistički simpatizeri?
Neki dan se na koncertu u Senju skupilo 6000 ljudi, što je neviđen broj za malo mjesto. Je li i tu, prema Kajinovu poučku, bilo 6000 pritajenih ustaša? Ima li uopće izvan Istre antifašista?
Da sam Istrijan, ponosio bih se istarskim antifašizmom, ali bih se sramio kad bih iz jedine analitičke knjige o toj temi, “Rijeka i Istra u hrvatskom proljeću”, razabrao jasnu poruku da je Istra za tu hrvatsku borbu protiv Beograda bila posve nezainteresirana.
Za njih su, dakle, i Savka i Tripalo bili šovinisti. Docirati, dakle, iz istarske perspektive, kako to čini Kajin, cijeloj hrvatskoj državi o hrvatstvu bit će vrlo težak posao.
U Kninu se na Dan pobjede okupilo 2000 ljudi, u Čavoglavama ih je bilo doslovno 50 puta više. Uključujući i biskupa Ivasa, koji je s glavne svečanosti u Kninu došao u Čavoglave! Zar političari ne razumiju da uvrijeđen i ponižen narod bježi od njih. Zašto? Pa ove godine politika nije dopustila u Kninu ni ratne zapovjednike postrojiti!
Thompson ima pravo pjevati svoje pjesme sve dok nisu zabranjene, za sve što se zbiva na nastupima odgovorna je primarno policija, on u ovoj delikatnosti može poslušati neki autoritet, no tko je moralni uzor koji valja slušati? Predsjednika države, koji na najvažniji hrvatski državni praznik ide u posjet u Mongoliju?
Možete li zamisliti da Bush na Dan nezavisnosti ode u Makedoniju? Predsjednika države, koji na Tadićevu provokaciju odgovara da se on već ispričao te da bi Tadić to morao znati? Pa uvredljivija od Tadića jedino je ta Mesićeva reakcija. Kako poslušati savjet Jadranke Kosor dok drugi potpredsjednik iste Vlade, Uzelac, ne samo što ne odlazi u Knin na Dan pobjede već prkosno provocira kako mu je žao da se 5. kolovoza posjećuju samo jedni grobovi.
Koga da posluša? Medije? Koji združeno prešućuju činjenicu da se u Čavoglavama okupilo 100 tisuća ljudi? Ignorirati skup od 100 tisuća ljudi, pa to je ozbiljan posao i za moskovsku Pravdu. Treba li slušati medije što ozbiljno razglabaju o tomu da Mesić nakon isteka mandata postane hrvatski premjer. Što znači da bi, s obzirom na to da su mu 74 godine, mandat premjera završio u 80.
Zacijelo ne bi mijenjao svoga savjetnika Budimira Lončara, a on bi na kraju toga Mesićeva mandata imao točno 90 godina! S obzirom na to da je Vanja Sutlić ovih dana zvao za savjetnika za zabavni program Sašu Zalepugina (77 godina), njemu bi, pak, na kraja Mesićeva premijerskog mandata bile 83 godine. Doista, zašto im ne dati još jedan mandat? U tome slučaju najbolje ulaganje za ostatak nacije bilo bi odvajanje 35 eura za slovensku vinjetu jer će stampedo iz Hrvatske zagušiti prometnice!