Hrvatska poštanska banka u prvih je devet mjeseci ostvarila neto dobit od 106,8 mil. kn, što im je najveći devetomjesečni rezultat dosad. Operativna im je dobit rasla 9,5 posto, na 258 mil. kn. Zbog manjka kapitala u prethodnom razdoblju i smanjenja kreditne aktivnosti kamatni su im prihodi pali 9,4 posto, za 61,5 mil. kn. No 20,5 posto smanjili su i kamatne rashode, za 58,3 mil. kn. Neto prihodi od provizija i naknada povećali su im se 6,4 posto, za 8,3 mil. kn.
– Okrenuli smo se više kreditiranju stanovništva. Nismo zanemarili ni poduzeća, samo što smo ciljano optimirali izloženost – istaknuo je na konferenciji za novinare glavni financijski direktor banke (CFO), član uprave Domagoj Karađole. Minimalno je i povećanje loših kredita koji, kaže, trenutačno mogu rasti samo zbog pada kreditne aktive, kao i na cijelom tržištu. Nakon dokapitalizacije adekvatnost kapitala iznosi im 16,5 posto. U sklopu reorganizacije poslovanja, koju se banka obvezala provesti na zahtjev Europske komisije da bi joj odobrila državnu dokapitalizaciju, povećana je efikasnost poslovanja pa se omjer troškova i prihoda smanjio na 54,8 posto sa 58,6 posto u istom razdoblju 2014. Ukupni su depoziti u devet mjeseci porasli 533 mil. kn (3,8 posto), na 14,7 mlrd. kn, a depoziti stanovništva za 297 mil. kn (3,7 posto), na 8,3 mlrd. kn.
Proteklih šest mjeseci trajao je pilot-projekt u sklopu kojeg su širili opseg suradnje s Hrvatskom poštom te će danas na tržište plasirati zajedničku “co-brand” kreditnu karticu. – Od sredine studenoga karticu će biti moguće zatražiti i na šalterima pošte, a do kraja godine u pošti će se moći zatražiti i gotovinski krediti. Tijekom godine poslovanje po kunskim tekućim računima u HP-u proširili smo i deviznim – objasnila je Marijana Špalj, voditeljica projekta širenja suradnje s HP-om, te dodala da je u proteklih pola godine Pošta udvostručila prodaju računa građana.
Kroz suradnju s Poštom banka namjerava rješavati problem nedostatnog dosega svoje poslovne mreže, ali i akvirirati nove klijente. HPB trenutačno ima 638 tisuća klijenata i 420 tisuća tekućih računa građana.
>>Štednja 'a vista' rasla 4,1 mlrd. kn – u nekim bankama i 25 posto
>>Ako nemaju kune, banke klijenta moraju uputiti na – konkurenciju