Specijalna vozila Đure Đakovića s poljskom su tvrtkom Newag potpisala ugovor o suradnji u području zajedničke proizvodnje električne lokomotive tipa E4ACU. Jedna takva lokomotiva vrijedi od četiri do pet milijuna eura.
Ugovorom je definirana trajna i višegodišnja suradnja kad je riječ o transferu visokosofisticirane tehnologije te razmjena iskustava i znanja u proizvodnji globalno konkurentnih električnih lokomotiva, koje bi se prvi put proizvodile u Slavonskom Brodu.
Najbolje ocjene u Berlinu
Ugovor je potpisan u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova u prisutnosti potpredsjednice Vlade Vesne Pusić i njezine poljske kolegice Elżbiete Bieńkowske. Vesna Pusić istaknula je da je ponosna što je ovom projektu donekle pridonio i novi model hrvatske gospodarske diplomacije, dok je poljska kolegica, u poljskoj vladi zadužena za resor infrastrukture i razvoja, kazala da su urbani transport i lokomotive jedna od rastućih specijalizacija Poljske te kako će za posjeta Hrvatskoj razgovarati o različitim infrastrukturnim pitanjima i regionalnom razvoju.
– Realizacija suradnje s renomiranom poljskom tvrtkom jamči korist za gospodarstva dviju zemalja. Ovo je značajan događaj i za Hrvatsku i za Đuru Đakovića jer se nakon 23 godine lokomotiva vraća u Slavonski Brod – rekao je Vladimir Kovačević, predsjednik uprave Đure Đakovića. Dodao je da ovim ugovorom u Hrvatsku ulazi visokosofisticirano znanje koje Hrvatska danas nema i koje će brodskoj tvrtki omogućiti prodaju lokomotiva proizvedenih u Hrvatskoj na tržištima unutar, ali i izvan EU. Električna lokomotiva E4ACU namijenjena je za vuču teretnih vagona do 3200 tona, uz brzinu do 140 km/h, i putničkih vagona, uz brzinu do 200 km/h. Karakteriziraju je najviša razina sigurnosti, sadržajnost i inteligentan sustav rukovođenja energijom. Riječ je o najbolje ocijenjenoj lokomotivi na međunarodnom sajmu Innotrans 2012. u Berlinu.
Napredna tehnologija
– Griffin je platforma za električne lokomotive koje su razvijene posebno za europska tržišta. Riječ je o tehnološki naprednoj, višesistemskoj lokomotivi koja može funkcionirati u većini europskih zemalja – objasnio je Bartosz Krzemiński, predsjednik uprave tvrtke NEWAG Gliwice. Uz zajedničku proizvodnju i transfer napredne tehnologije i znanja za proizvodnju električnih lokomotiva, Đaković dobiva mogućnost proizvedene lokomotive nuditi i na trećim tržištima. Također, Newag će na poljskom i drugim tržištima nuditi brodske teretne vagone.
>>Đuro Đaković bogatiji za prestižni API certifikat
>>Akcije u 'Đuri Đakoviću': 'Borit ćemo se kao i kad je na vlasti bio HDZ'
Odlično, bilo je i vrijeme da ĐĐ ponovno počne starim stazama slave!