marketinški plan kasni

HTZ Horwathu i THR-u od 2000. isplatio ukupno 12 mil. kuna

lorencin
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
24.03.2014.
u 10:00

Tandem puno radi i za hotelske kompanije pa je upitno kako rješava sukob privatnog i općeg interesa.

Zagrebački Horwath Consulting i španjolski THR radili su sve važne dokumente za Hrvatsku turističku zajednicu, a od 2000. naovamo na tim su poslovima zaradili oko 12 milijuna kuna. Dvije svjetski poznate konzultantske kuće uglavnom se na HTZ-ovim natječajima pojavljuju u tandemu, a autori su i posljednjeg velikog dokumenta koji se u turizmu iščekuje već dulje vrijeme.

Uhodan konzorcij

Spomenutom konzorciju, iako se na natječaju u svibnju lani pojavio s oko milijun kuna skupljom ponudom od protukandidata, povjerena je i izrada Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020. Presudili su, objašnjeno je, kvaliteta i iskustvo ponuđača. No, ne i brzina. Konačna se verzija, naime, još čeka, iako 2014., na koju su se novi marketinški alati trebali primjenjivati, već ozbiljno odmiče.

Posao je, inače, ugovoren uz cijenu od 3,78 milijuna kuna, odnosno 4,57 mil. s PDV-om, točno onoliko koliko je i Ministarstvo turizma prije dvije godine platilo Institutu za turizam izradu Strategije razvoja turizma do 2020. Svi prijašnji aranžmani Glavnog ureda HTZ-a i hrvatsko-španjolskog konzultantskog dvojca pojedinačno su bili jeftiniji, ali i neusporedivo skuplji od svih drugih angažiranih konzultanata zajedno.

Za ilustraciju, kad je u 2013. Horwath Consulting radio reorganizaciju Glavnog ureda i osposobljavao zaposlene u TZ-ima za rad prema modelu destinacijske marketing/menadžment organizacije (DMO) za 1,15 milijuna kuna, na sve druge savjetnike (porezne, pri zapošljavanju i sl.) otišlo je tek 150.000 kuna. U 2012. su pak THR i Horwath Consulting za 647.000 kuna radili turistički operativni marketinški plan za nadolazeću godinu. Samostalno je THR u 2009. proveo dva istraživanja; analizu tržišta UK, Njemačke, Italije i Češke te ispitivanje brenda i promotivnog slogana Hrvatska – Mediteran kakav je nekad bio, što je HTZ platio 680.000 kuna. Uhodani se konzorcij i 2007. te 2000. pojavio kao izvođač ondašnjih strateških marketinških planova. Prvi se SMPHT odnosio na razdoblje 2001.-2005., drugi na 2010.-2014., a HTZ ih je oba platio zamalo koliko i ovaj posljednji, koji se čeka – 4,92 milijuna kuna. Pritom, to je neto cijena, Hrvatska tada nije bila dio EU i nije postojala obveza plaćanja PDV-a na usluge iz inozemstva.

Snažan utjecaj u Hrvatskoj

Očito je da ove konzultantske kuće imaju snažan utjecaj na hrvatski turizam. Je li ikad zloupotrijebljen? Smijenjena Meri Matešić smatra da je karijeru na čelu Glavnog ureda završila upravo kad je konzultantima odbila dio faznog izvješća SMPHT-a. U njemu se, naime, našla nenaručena sistematizacija Glavnog ureda prema kojoj bi se sveo na šest do najviše 25 zaposlenih, većina bi se poslova izdvojila (outsourcing), a iznad direktora stolovali bi izvršni i brending-menadžeri te internacionalni konzultant. Istodobno, Horwath Consulting radi i za ponajveće hotelske kompanije na Jadranu pa je legitimno pitanje i na čiju stranu pretegne kad se konzultanti nađu u sudaru općih i privatnih interesa.

– U svijetu je samo pet, šest etabliranih konzultantskih kuća poput Horwatha i THR-a. Puno ih angažiraju i druge nacionalne turističke organizacije, jer idu na provjerenu kvalitetu i ne žele riskirati sa svježinom i inovativnošću manjih konzultantskih kuća. Ali, zato su osuđeni i na neka tzv. copy-paste rješenja – kaže jedan domaći konzultant, koji želi ostati anoniman. Cijene su, pri tome, svugdje slične. Grci su, recimo, dvogodišnji projekt repozicioniranja na nekoliko ključnih tržišta u vrijeme najveće krize platili dvjestotinjak tisuća eura. Manje zahtjevni dokumenti rade se za upola manje, ali veliki projekti i za 700.000 pa čak i milijun eura.

>>'Novinari su mi već govorili da sam 'bivša', a Lorencin me i dalje uvjeravao da je sve u redu'

>>'Smjenom Matešić želi se ovladati proračunom HTZ-a preko konzultanata'

Komentara 1

MI
micika59
10:42 24.03.2014.

šta reči HTZ je agencija za pranje love , Matešićka neče pa ode, i tako to ide ,miljarde kuna odnose konzultanti i njima bliski isperi novce čiste ko zlato i vrate "zaslužnim ljudima " i tako to ide ,pogledajte večinuogledajte večinu stručnjaka u HTZ pa da umreš ..... svima dobro .. recimo u nekim sredinama su direktori TZ vječni ko pojedini stručnjaci da nema sunca ,mora i malog čovjeka sve bi bilo jad i bjeda

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije