Gotovo 340 zaposlenih užurbano priprema izložbene prostore, police i artikle u prvoj Ikei u Hrvatskoj. Znakovi koji upućuju na zdanje od čak 38.000 četvornih metara u Rugvici tek se trebaju postaviti, a do otvaranja 21. kolovoza proradit će i svih 26 blagajni, kako bi građani mogli već u 10 sati početi kupovati. U prva četiri dana od otvaranja, kako je kazao voditelj Georg Platzer, očekuju 20 do 25 tisuća kupaca, a samo prvi dan njih do 13.000. Trebalo je malo više od pet godina i 750 milijuna kuna da se dođe do ove faze, a prije nego što se predstavila hrvatskom tržištu, švedska Ikea dobro se pripremila. Proveli su istraživanje na 800 ispitanika koji žive 60 minuta vožnje od robne kuće, koje im je dalo sliku što trebaju više plasirati u ponudi. Tako su doznali da su Hrvatima važni balkoni, iako ih ne znaju kvalitetno iskoristiti nego u većini slučajeva na njima suše rublje ili skladište hranu.
– Balkoni su jako zanemareni, zbog čega smo odlučili u svojem izložbenom prostoru pokazati kako u njima uživati – kazala je voditeljica odjela za unutarnje uređenje Kristina Duran te dodala da umjesto u tri, koliko je uobičajeno, posjetitelji mogu pronaći inspiraciju u 17 uređenih balkona.
Konkurencija je poželjna
Budući da je priličan broj građanskih stanova s visokim stropovima koji traže posebno uređenje, namještaj su prilagodili i za tu svrhu. Računali su i na to da gotovo 80 posto ispitanih živi s nekim, a među njima 26 posto ispitanika živi s djecom. Oko 57 posto živi ih u stanovima, a najviše ispitanika, 40 posto, živi u stanovima veličine do 60 četvornih metara. Gotovo 90 posto objekata u kojima žive u vlasništvu je stanara, od kojih je 74 posto bez kredita, a pri uređenju najviše ih zanima “popularno moderan” stil.
– U takvom stilu prevladavaju svjetlije boje, otvoreni prostori, namještaj visokog sjaja, niže sofe, reflektirajuće površine... – pokušala je objasniti Duran. Kupci su tako slobodni isprobati svih 9500 proizvoda pa se mogu i odmoriti u fotelji ili skakati po krevetu – kažu iz Ikee. Otvaranje nove Emmezete, tek koji kilometar bliže gradu, na sam dan kad su svoje prostore otvorili za dvjestotinjak hrvatskih i slovenskih novinara, ne smatraju nepovoljnim za sebe.
– Tržišna utakmica i konkurencija poželjne su i dobre, no nama su najbitniji naši kupci kojima smo prilagodili cijene – kazao je regionalni voditelj odnosa s javnošću Igor Štefanac te dodao da će namještaj izrađivati i dva hrvatska dobavljača iz Istre i Virovitice. Zanimaju se, kaže Štefanac, i za otvaranje robnih kuća u Splitu, za što traže zemljište, te u Rijeci, no realizacija je vidljiva tek u dugoročnim planovima. Kupce iz regije mame pak informacijama da će za račune veće od 740 kuna dobivati povrat PDV-a. Svoj će novac moći mijenjati na bankomatu – mjenjačnici unutar centra.
Autobus sa Savskog mosta
A Zagrepčane će u Rugvicu, udaljenu od središta Zagreba 16 kilometara, dovoditi autobusima koji će kretati od Savskog mosta i voziti kroz cijeli grad. Da bi kupce što dulje zadržali u centru, ponudit će im švedske specijalitete u restoranu s više od 500 sjedala, a osmislili su i posebne dječje porcije od deset kuna. Ukiseljene haringe, salama od losa, lasagne od lososa i ostalu švedsku specifičnu hranu prodavat će i u trgovini, a otvorit će i odjel “Kakvo je, takvo je”, u sklopu kojeg će prodavati izložbene artikle, vraćene ili one oštećene, i to s velikim popustima.
>>'U Ikei nisu svjesni da se u Hrvatskoj ne moraju bojati gužvi'
>>Ikea se prilagodila našem tržištu većim brojem balkona i visokim stropovima
>>Kupci iz Srbije stižu u Ikeu, dobit će povrat PDV-a za račune iznad 740 kuna
Zašto u anketi nije ponuđen odgovor "ne zanima me" ili "neću ići" ili "neću kupovati"? Koje jadno manipuliranje čitateljima.......