Mia Pećina, direktorica nacionalnog festivala oglašavanja IdejaX, govori o programu ovogodišnjeg festivala koji će se održati 11. i 12. svibnja u Umagu.
Što očekujete od drugog izdanja IdejeX i zašto ste izabrali Umag?
Nakon odličnog uspjeha prve IdejeX, uz više od 1300 sudionika i 270 prijavljenih radova na natjecanje, uvjerili smo se da postoji velika potreba za ovakvim natjecateljskim festivalom i da imamo odličan projekt. Počeli smo razmišljati kako dodatno poboljšati festival i Organizacijski je odbor odlučio da se festival preseli izvan Zagreba. Naš glavni partner Styria Grupa prihvatila je ideju i počeli smo tražiti idealnu, kreativnu, novu lokaciju za IdejuX 02. Željeli smo lokaciju u Istri, koja je dovoljno blizu većini sudionika, ali i dovoljno daleko da se maknu iz grada u kojem žive i rade, što je vrlo važno za uspjeh ovakvih festivala. Također, željeli smo "otkriti" novu lokaciju za festival kreativnosti i sigurni smo da smo to uspjeli s Umagom. Moramo istaknuti i nevjerojatnu podršku Grada Umaga, Turističke zajednice Umaga i hotelskog lanca Istraturist.
Što je cilj festivala i planirate li natjecateljski dio proširiti na regiju?
Nacionalni festival oglašavanja značajan je zbog afirmacije i promocije struke i vizija je da se IdejaX pretvori u tradicionalno mjesto natjecanja najboljih hrvatskih oglašivačkih radova na cijelom spektru medijskih platformi. Natjecateljski dio festivala zasad je zamišljen isključivo kao nacionalni, iako želim da se za nekoliko godina pridruži i šira regija.
Možete li usporediti koliko je lakše ili teže organizirati festival poput IdejeX u odnosu na strane marketinške festivale?
IdejaX je kompleksan projekt koji čini jako puno razina odgovornosti i planiranja i u koji je uključeno razmjerno mnogo ljudi koji na dnevnoj bazi najmanje šest mjeseci pripremaju sve detalje. Festival ove veličine za hrvatske je prilike velik festival i u skladu s time može ga se usporediti sa svakim većim marketinškim natjecateljskim festivalom u svijetu. Smatram da je jedina razlika u tome što na međunarodne festivale ipak dolazi veći broj sudionika – ali kvaliteta programa i predavači IdejeX apsolutno se mogu mjeriti sa svakim od svjetskih festivala, što su nam potvrdili i sami predavači prošle godine.
Kako ste birali predavače za IdejuX 02 te čime ste se vodili pri kreiranju programskog sadržaja festivala?
Ideja vodilja ovogodišnjeg programa kreativnost je na najvišim razinama. Dolaze nam predavači iz cijelog svijeta iz najboljih kreativnih agencija kao sto je Droga5, Forrester Research, The Gate i drugi. Moj osobni favorit ove godine je Dave Trott, velikan kreativnog razmišljanja s avenije Madison, čovjek koji je četrdeset godina u vrhu kreativnog svijeta oglašavanja. Vrlo sam ponosna da ove godine imamo čak dvije žene u programu, koje su radile kampanje za neke od najvećih svjetskih kompanija.
Koliko predavača i panelista očekujete ove godine?
Očekujemo 25-30 stvarno odličnih predavača, i moram zahvaliti Anti Đorđeviću, koji je jedan od najvećih "krivaca" za predlaganje predavača i tema festivala.
Kakve su cijene kotizacija za sudionike i prijave radove ove godine?
Cijene kotizacija su već od 999 kn za Early Bird koji traje samo do 1. travnja, za regularnu cijenu od 1. 4. do 1. 5. su 1499 kn, a ako se odlučite u zadnji tren da nam se želite pridružiti, morat ćete izdvojiti malo više – 1999 kn. Cijene prijave radova iznose samo 749 kn.
Zbog čega ste lani napustili mjesto direktorice Weekend Media Festivala i prihvatili se izazova da budete direktorica IdejeX?
Weekend Media Festival je moja "beba" i uvijek će ostati dio mene, jednako kao i Libertas film festival, Adria Music Conference i Fantastic Zagreb. Ali dobila sam priliku biti dio novog kreativnog izazova u timu ljudi koji sam poznavala godinama i izrazito cijenila pa sam taj novi svijet objeručke i prihvatila. Smatram da u životu moram konstantno učiti i razvijati svoje talente, a to možete jedino ako stalno idete po jedan korak naprijed.
Usporedite našu oglašivačku industriju sa svjetskom i IdejuX s renomiranim svjetskim festivalima?
Svuda je kriza i svi se borimo za opstanak najboljih ideja i kampanja za sve zahtjevnije klijente. Kao što jedan od naših predavača tvrdi, kriza je nešto najbolje što se dogodilo kreativnoj oglašivačkoj industriji jer nas je sve opet natjerala da razmišljamo i stvaramo "out of the box".