Adris Grupa, jedna od najvećih hrvatskih tvrtki sa sjedištem u Rovinju, do 2018. godine planira gotovo četiri milijarde kuna investicija. Ulagat će u turizam, uzgoj zdrave hrane i regionalizaciju osiguravateljskog biznisa, a vjeruju da su planovi, iako vrlo ambiciozni, ostvarivi.
– Ove investicije snažna su potpora izvršenju poslovnih planova – istaknuo je predsjednik uprave Adris Grupe Ante Vlahović ističući da je završena strateška transformacija tvrtke te da će se poslovanje i budućnost Adrisa temeljiti na tri dugoročno održiva sektora. Adris Grupa u lipnju je prodala Tvornicu duhana Rovinj za koju je nakon odbitka obveza dobila 505 milijuna eura, što je gotovo četiri milijarde kuna.
Novi proizvodi u osiguranju
Novim investicijskim planom najviše je novca odvojeno za širenje osiguravateljskog biznisa. Croatia Osiguranje, koje je nakon preuzimanja Adris dokapitalizirao sa 840 milijuna kuna, u iduće tri godine trebalo bi uložiti dvije milijarde kuna. Financijsko restrukturiranje tvrtke je završeno, kažu u Adrisu, i kreće se u jačanje pozicije na domaćem i regionalnom tržištu. U Adrisu potencijal vide u životnom i zdravstvenom osiguranju. Za sada je zaustavljen pad tržišnog udjela Croatia Osiguranja, koji je bilježen dok je kompanija radila pod državnom kapom, a u iduće tri godine planira se jačanje prodajnog kadra i prisutnosti u banko kanalu. Iz Adrisa najavljuju nove proizvode na osiguravateljskom tržištu i unapređenja u području šteta.
– Nakon osnaživanja liderske pozicije u Hrvatskoj, namjera je znatnije iskoračiti i na regionalna tržišta – stoji u priopćenju Adris Grupe, čime potvrđuju da bi Croatia Osiguranje uskoro trebao akvizirati neku od tvrtki u regiji. Adris će nastaviti investirati i u dizanje standarda turističke usluge u svojim hotelima. Maistra, tvrtka koja unutar grupe razvija segment turističkih i ugostiteljskih usluga, završila je investicijski ciklus od 2,5 milijarde kuna. Novim planom investicija izdvaja se dodatnih 1,6 milijardi kuna kako bi se svi kapaciteti podigli na razinu od 4* i 5*. – Ključni su proizvodi novi hoteli Park i Valdaliso. Uz ulaganja na destinaciji Rovinj-Vrsar, Maistra priliku za rast potencijalno vidi i na drugim vrhunskim destinacijama – kažu u priopćenju najavljujući tako daljnju konsolidaciju turističkih kapaciteta u Hrvatskoj. Nije tajna da je Adris Grupa bila zainteresirana za preuzimanje ACI-ja od države, ali je proces eventualne prodaje lanca nautičkih marina zaustavljen.
Brancin i orada kao brend
Adrisova tvrtka Cromaris u šest godina povećala je prodaju šest puta, a ove godine otvorila je i novo mrijestilište u Ninu. Kompanija je uložila oko 640 milijuna kuna u svoj razvoj, a najveći potencijal vide u uzgoju orade i brancina, ribe čija prodaja u Europi raste po najvišim stopama.
Do 2018. godine Cromaris želi dostići proizvodnju od 10 tisuća tona, a za ostvarenje plana, koji uključuje i jačanje brenda kako bi se postigla veća cijena proizvoda, uložit će se 370 milijuna kuna. U fokusu će biti hrvatsko i talijansko tržište, a Cromaris bi i dalje više od tri četvrtine prodaje trebao plasirati u izvoz.
>>Vlahović: Biti uz pametne i mlade znači biti na strani budućnosti
>>Danas Adris, sutra možda Agrokor: Treba li ih država braniti?