Ukupna prodaja cjelokupnog tržišta tehničkih dobara u Zapadnoj Europi iznosila je 44,3 milijardi eura u drugom kvartalu 2013.-e godine, što predstavlja pad od 3,8% u odnosu na isti period prošle godine, pokazalo je istraživanje GFK. Među zemljama Zapadne Europe jedino je tržište telekomunikacija pokazalo značajan rast koji je prvenstveno uvjetovan aktualnim ''bumom“ pametnih telefona (smartphone). Tržišta Informacijskih tehnologija (IT) i Malih kućanskih aparata (SDA) u nekim zemljama su pokazala rast, dok se Foto tržište, a pogotovo tržište Potrošačke elektronike (CE) bori sa značajnim padom u svim regijama koji je dijelom uvjetovan zasićenjem tržišta, a dijelom padom cijena.
Dobra prodaja usisavača
Tržište telekomunikacija je u prvih šest mjeseci ove godine pokazalo značajan rast. Ukupan volumen prodaje iznosio je 19,1 milijardi eura, što predstavlja rast od 12,6%. Ovakav pozitivan trend u tržištu telekomunikacija još jednom je uzrokovan segmentom mobilnih telefona. Tržište malih kućanskih aparata u prvoj polovici ove godine među zemljama Zapadne Europe iznosi 6 milijardi eura, što je porast od 2,3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveći rast zabilježio se u Švedskoj, Njemačkoj i Italij, a najzaslužniji za navedene rezultate su usisavači.
Volumen prodaje na tržištu informacijskih tehnologija pao je za 3,3% u odnosu na isti kvartal prošle godine, iako se pokazao kumulativan rast od 0,1% u prvih šest mjeseci, u usporedbi s prvom polovicom prošle godine. Minimalnom rastu najviše su doprinijeli inovativni proizvodi poput media tableta ili super tankih notebook-ova. Međutim, njihov rast ipak nije uspio kompenzirati smanjenu potražnju za prijenosnim ili stolnim računalima.
U Grčkoj i Portugalu kupuju jeftinije
Prodaja na tržištu velikih kućanskih aparata u drugom kvartalu ove godine iznosila je 7,2 milijardi eura, odnosno 14,6 mil eura u prvih šest mjeseci. Naveden iznosi predstavlja pad od 0,7% (u odnosu na drugi kvartal prošle godine), odnosno pad od 1,1% (u odnosu na prvih 6 mjeseci prošle godine). Prodaja ''must-have“ aparata poput perilica za rublje ili hladnjaka pokazala je pozitivan trend rasta, dok ugradbeni aparati, zbog pada tržišta nekretnina pokazuju pad u prodaji.
Trendovi prema kupovini jeftinijih robnih marki Zapadna Europa za drugi kvartal 2013.-e zabilježeni su u Italiji, Španjolskoj, Francuskoj, Grčkoj i Portugalu, dok, suprotno tome, u Njemačkoj i Švedskoj kupci traže skuplje proizvode.
Brojevi jasno pokazuju da financijska kriza još nije gotova. Većina zemalja je već dotaknula dno recesije, te se još uvijek bori s problemom visoke nezaposlenosti i loših ekonomskih uvjeta, međutim, u nekim zemljama se ekonomska situacija ipak lagano popravlja. Na osnovi procjena Europske centralne banke i indikatora koji pokazuju znakove laganog oporavka, ipak se možemo nadati da se financijska kriza približava kraju svog dugačkog puta.
>>'Injekcijom' od 3,5 mil. eura Vindija kreće u borbu za europsko tržište