Ministar gospodarstva Tomislav Panenić u prvih se 50 dana od sastavljanja Vlade nije sastao s članovima uprave Ine niti je od Ine zatražio sastanak, potvrđeno nam je neslužbeno u Ministarstvu.
Iako je Ina jedna od najvažnijih kompanija u Hrvatskoj i u BDP-u sudjeluje s gotovo sedam posto, novi ministar gospodarstva čeka da se usuglasi stav Vlade oko ambicija i planova za Inu pa tek potom planira i inicirati sastanak s njezinim vodstvom. Kako će se i kada izabrati čelni ljudi Ine s hrvatske strane nije poznato jer u Ministarstvu ponavljaju da o tome mora odlučiti Vlada.
Mostova ideja jest da se uprave u tvrtkama poput HEP-a, Janafa i Plinacra biraju na javnim natječajima, ali to se vjerojatno ne odnosi na Inu. Vremena nema puno jer Inu u ovom političkom vakuumu vodi uprava kojoj za dva tjedna istječe mandat. Država je, kako tvrde u Ministarstvu pod Mostovom palicom, ne namjerava dalje prodavati Inu, ali ne vidi se ni potreba za ubrzanjem pregovora o odnosima MOL-a i države u Ini. Treba, kažu, pričekati rasplet međunarodnih arbitraža čiji se završetak očekuje tek krajem godine.
U međuvremenu se u Ini, nakon bilježenja gubitaka, najavljuju daljnje uštede, i to smanjenjem investicija. Uprava traži od države da se ukine dodatni rafinerijski porez pa onda odobri investicija u Rafineriju Rijeka koja bi značila kraj poslovanja za Sisak. Za takav se rasplet Ina već počela pripremati pa je obavila probno punjenje dvaju željezničkih vagona domaćom sirovom naftom iz Graberja Ivaničkog kako bi istražila mogućnost željezničkog prijevoza do Rijeke.
Nema stava države, a dok ga ne bude, uprave najvećih državnih tvrtki mogu raditi po vlastitom nahođenju, a velike se investicije zaustavljaju. Istraživanje nafte i plina u Jadranu je zauvijek zaustavljeno ako se pita Most, a na kopnu će se završiti natječaj koji je otvorio bivši ministar Vrdoljak i tek će se potom razmotriti hoće li se ta istraživanja nastaviti. Tako će jedan od najvećih projekata u energetici završiti bez rezultata povoljnog za Hrvatsku. Crna Gora i Albanija u procesu su otvaranja natječaja ili odabira ulagača za istraživanje svojih morskih teritorija tako da Hrvatska odustajanjem od spomenutih projekata nema nikakve koristi, a prijeti joj jednaka ekološka neizvjesnost kojom, s obzirom na činjenicu da će se kopanja istraživati na teritoriju zemalja koje nisu članice Europske unije, neće moći upravljati.
>> Stožer sisačke Rafinerije zabrinut da MOL priprema izvoz domaće nafte
>> Ina izvukla tešku godinu, slijede rezovi od milijardu kuna
Odmah se vidjelo da je ovaj mostov ministarski potporanj i šupalj i klimav - tompojevački stiropor nije štof za ministra. Mostovci bi silom pozicije i vlast a nemaju kadra ni stručnjaka, bljak. Baš je njima do općeg dobra. Nima su su bitne vlastote ambicije i pozicije, a najgori onaj jugoslavenćina i filopartijaš podrepić onih ex