Prošla su vremena kada je Plácido Domingo mogao izaći na pozornicu kao princ Kalaf i publiku baciti u trans jednom od najpopularnijih i najomiljenijih tenorskih arija "Nessun dorma" iz Puccinijeve opere "Turandot". Ali, ta se vremena ne zaboravljaju i Plácida Dominga, koji je 21. siječnja ove godine proslavio 70. rođendan, svijetom prati zaslužena aura tenorske legende.
Pjevački rekordi
Ali, on nipošto ne pripada u kategoriju pjevača koji pod stare dane, bilo zbog novca ili jednostavno zato što im život bez svjetla pozornice nema smisla, obilaze sportske dvorane i stadione a da više ne mogu pošteno otpjevati nijednu iole zahtjevniju opernu ariju. Plácido Domingo nije se oprostio od pozornice, na kojoj je tijekom duge i još uvijek nezavršene karijere rušio mnoge rekorde, osobito u broju uloga u kojima je nastupao. Tu mu nema premca ni među živima ni među mrtvima. Broj tenorskih uloga u kojima je nastupao ovog je ljeta dosegnuo 136. Međutim, kako vrijeme čini svoje, Domingo se u posljednje dvije godine okrenuo i baritonskim ulogama, nastupivši u velikim baritonskim glavnim ulogama Verdijevih opera "Simon Boccanegra" i "Rigoletto".
Uz to, kako su godine odmicale, Domingo je širio svoje aktivnosti i utjecaj i na druga polja, ali i dalje usko povezana s operom. Nakon što je kao pjevač poticao skladanje novih opernih djela, ili pak postavljanje nekih zapostavljenih ili zaboravljenih, a vrijednih naslova, Domingo je to isto nastavio činiti i kao dirigent te kao direktor opernih kuća u SAD-u. Do ove je godine paralelno vodio dvije velike američke operne institucije, onu u Washingtonu, s kojom mu je ugovor istekao, i onu u Los Angelesu, na čijem će čelu ostati još dvije godine.
Briga za mlade pjevače Jedna od aktivnosti koja mu je osobito pri srcu jest i briga o mladim pjevačima. Radi otkrivanja novih talenata i pružanja potpore najboljima među njima, osnovao je i danas jedno od najprestižnijih pjevačkih natjecanja Operalia. Uz novčane nagrade, angažmane i stipendije, mladim pjevačicama i pjevačima svakako je jedna od najvećih nagrada i nastup sa samim Domingom.
Upravo ga zato i na njegovim gala koncertima, kakav će biti i onaj sutrašnji u Areni Zagreb, prate pjevači koje vrijedi upoznati. Nadamo se da će tako biti i u slučaju sopranistica Angel Blue i Micaele Oeste.
O utjecaju, popularnosti i traženosti Plácida Dominga vrlo dobro govori njegov posljednji angažman prije zagrebačkog nastupa.
Dakle, Domingo više ne može pjevati u operi "Turandot", ali njome može dirigirati. Upravo je to prethodnih dana i činio na mjestu na kojem to prije njega nije činio nitko: u Muscatu, glavnom gradu Omana, sultanata na Arapskom poluotoku, u susjedstvu Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Više o tome što je slavni tenor radio u Omanu i što je u Zagrebu rekao o tamošnjem sultanu i novoj opernoj kući možete pročitati u Večernjem listu od četvrtka, 20. listopada
arapi i opera? ....pa naravno....uvijek je najlakse pljuvati po drugima. Hrvati su bar po tome prvi.