Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku u protekloj je godini i sezoni ostvarilo najprimjetniji uspon u kvaliteti, a trud je bio okrunjen apsolutnim trijumfom dramske predstave “Unterstadt” koja je za ovo ljeto zaslužila i poziv na Dubrovačke ljetne igre. Za Dramom ne zaostaje ni Opera. Nakon odlične zimske premijere Zajčevog “Zrinjskog” u petak je premijerno izvedena i nova produkcija Bellinijeve “Norme”. Novi mladi operni direktor Filip Pavišić ovaj je put plodove vlastitog rada ubrao i kao dirigent. Već od prvih taktova uvertire slušatelj se može opustiti i prepustiti plemenitom i čistom zvuku odlično uređenog i uvježbanog orkestra.
S jednakom kompetencijom odabrani su i pjevači. Na drugoj predstavi, u subotu, u ulozi Norme debitirala je beogradska umjetnica Dragana Radaković, a u vrlo zahtjevnim i delikatnim koloraturnim duetima ravnopravna joj je partnerica, s tek nešto manjim dojmom lakoće u dostizanju visina, bila Irena Parlov u ulozi Adalgise. Povjerivši tu zahtjevnu ulogu mladoj splitskoj pjevačici maestro Pavišić je pokazao i talent za procjenu nesvakidašnjih talenata i mudrost, pa će Osijek ostati upisan zlatnim slovima u karijeri koja, sudeći prema ovako sjajnom startu, mnogo obećava. Uz dvije galske svećenice treći jednako oštar vrh ljubavnog i pjevačkog trokuta bio je pouzdan, siguran, silno emotivan i uvjerljiv Miljenko Đuran u ulozi rimskog prokonzula Pollionea, a basovsku ulogu druida Orovesa moćno je otpjevao Berislav Puškarić. Kad čuje tako sjajnu Normu i Adalgisu u izvedbi “druge” postave, čovjek se može samo pitati kakve su tek večer prije na premijeri bile Gabriella Morigi i Helena Lucić.
Nakon skoro četvrt stoljeća u Osijek se ovom predstavom vratio i beogradski operni redatelj s ogromnim međunarodnim iskustvom Dejan Miladinović. U skladu s prilikama napravio je jeftinu, ali vrlo jasnu klasičnu predstavu uz pomoć nekoliko stiliziranih stabala i video-projekcija. Najskuplji su vjerojatno bili vrlo lijepi i odgovarajući kostimi Jasmine Pacek. A odlična gluma i savršeno logično i prirodno ponašanje i međusobna komunikacija likova na sceni, koju je s pjevačima postigao Miladinović, ionako su neprocjenjivi. Publika je predstavu često prekidala sasvim opravdanim ovacijama. Sve u svemu, ova Norma je još jedan dokaz prema Zagrebu vapijuće nepravde koju je osječkom kazalištu učinilo Ministarstvo kulture nagradivši mu rezultate s pola milijuna kuna manje u budžetu.