U zagrebačkoj Knjižnici Bogdana Ogrizovića filmski kritičar Jurica Pavičić predstavio je svoju knjigu "Postjugoslavenski film: Stil i ideologija", koja teorijski pristupa kulturološkim i političkim simbolima u filmovima snimanim na prostoru bivše Jugoslavije. Te filmove Pavičić je podijelio u tri kategorije u odnosu na ono kako se narodi u njima predstavljaju, počevši s fazom samoviktimizacije, zatim samobalkanizacijom te na kraju normalizacijom međusobnih odnosa.
Kao najzanimljiviju pojavu gosti predstavljanja istaknuli su fenomen samobalkanizacije, odnosno podilaženja stereotipu divljih balkanskih plemena, kako nas često vide stranci. Već u doba Jugoslavije kao predstavnik tog trenda istaknuo se Kusturica, a zanimljivo je da strani gledatelji često upravo takve filmove, pune prenaglašenih stereotipa, vide kao "autentične" proizvode našeg podneblja.
Gost predstavljanja Teofil Pančić istaknuo je da su zbog razumljivog povijesnog konteksta vlastitoj viktimizaciji u filmu skloniji Hrvati, a Srbima je bliži fenomen balkanizacije. Pavičić je istaknuo film Parada kao zanimljiv primjer suočavanja s najgorim "balkanskim" stereotipima, da bi oni tijekom filma bili nadiđeni, završavajući kao jedan od upečatljivijih filmova normalizacije. Dodao je da u zadnje vrijeme uočava još jedan trend, onaj grandioznih produkcija smještenih u predjugoslavensko razdoblje poput hrvatskog "Josefa" ili srpskog "Čarlstona za Ognjenku", no ti su se filmovi u većoj mjeri pojavili nakon što je on već dovršio rukopis knjige.
Pavičićev "Postjugoslavenski film: Stil i ideologija", istaknula je gošća Katarina Luketić, iznimno je kulturološki zanimljivo štivo pa i onima koji o filmu ne znaju mnogo. Nakladnik je knjige Hrvatski filmski savez.
@wotan znaš kaj, bolje biti austrijski konjušar, nego turski konj kao vi...