Balavica

Igor Mirković je otkrio novu splitsku glumačku nadu

'balavica4_nnn_kul_230413'
''
24.04.2013.
u 13:30

Efektno snimljen iz ruke, Mirkovićev sedamnaestominutni film s radnjom nostalgično smještenom u osamdesete producenti su dobro opisali kao "susret Toma Sawyera i Alise u zemlji čuda koji hodaju po rubu i rade sve što se ne smije"

Jedan od najvećih, ako ne i najveći uspjeh nedavno završenih Dana hrvatskog filma kratki je film "Balavica" Igora Mirkovića u produkciji Studija DIM, koji je dobio Nagradu Krsto Papić za najbolju režiju te nagradu za najbolju kameru koja je pripala direktoru fotografije Radislavu Jovanovu Gonzu. Nagrađen je i montažer Mirkovićeva filma Tomislav Pavlić, ali za projekt "Teleport Zovko" pa je ekipa DIM-a ovih dana zasluženo slavila.

Priča o odrastanju

Efektno snimljen iz ruke, Mirkovićev sedamnaestominutni film s radnjom nostalgično smještenom u osamdesete producenti su dobro opisali kao "susret Toma Sawyera i Alise u zemlji čuda koji hodaju po rubu i rade sve što se ne smije". Glavna junakinja (Đana Gudelj) provodi ljeto kod bake dok se njezini roditelji rastaju, zaljubljena u nešto starijeg Zaneta (Marko Boljat). Njegova je, pak, pozornost usmjerena prema starijim djevojkama koje s njim spremno dijele svoje novostečene seksualne vještine, što Đanu ispunjava dubokom ljubomorom. Ulijepljeni od vrućeg gradskog ljeta, četvero klinaca na krovu bakina nebodera grade vlastiti svijet s malim intrigama, fascinacijama i izdajama, prvi put poklanjajući i lomeći svoja srca.

Šteta je što u Hrvatskoj još ne postoji ozbiljnija distribucija kratkometražnih i srednjometražnih filmova jer Mirkovićeva suptilna humorna priča o odrastanju smještena na krov oronule splitske zgradurine jedno je od njegovih dosad najboljih ostvarenja, a najugodnije filma iznenađenje izvrsna je mlada glumica Đana Gudelj, kći Hajdukove legende Ivana Gudelja.

Moćan dječji dišpet

Mlada Đana savršeno je prirodna dok koketira s Gonzovom kamerom, uvlačeći nas u trenutak u kojem se neopterećeno djetinjstvo prvi put sudara s romantičnim i seksualnim buđenjem te vršnjačkim podjelama. I dok je njezina starija sestra Ivana, koja studira na Akademiji u Osijeku, već poznata mlada kazališna glumica, jedanaestogodišnja Đana svojim nas je filmskim debijem uvjerila da i te kako ima budućnost u filmskom svijetu, apsolutno dominirajući svakim kadrom u kojem se pojavljuje. Njezino nevino, lijepo lice pomiješano s dječjim dišpetom i sjajnom glumom izvrstan su materijal za razvoj potencijalno vrhunske filmske glumice.

Solidne su i izvedbe drugih, nešto starijih članova splitskoga Gradskog kazališta mladih i lokalnog kazališta PlayDrama koje je Mirković angažirao u "Balavici".

Uz kontinuirani poticaj, ti bi mladi glumci mogli za nekoliko godina izgraditi novu splitsku glumačku scenu. A nadamo se da bi mogli i biti dijelom nešto jače regionalne filmske produkcije, koja bi morala malo decentralizirati svijet domaćeg filma. Posebna pohvala ide i kostimografima te scenografima, koji su uvjerljivo rekreirali vrijeme u kojem su brige ipak djelovale nešto manje nego danas.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije