Upućeni u zagrebačka glazbena zbivanja s čudom su primijetili da se u Savskoj 25 u posljednje vrijeme rađa neka nova živost koja, uz sve više publike, u marginalizirani prostor MM centra, uz bok s vječnim punk outsajderima, privlači iskusne glazbenike poput Tea Martinovića, Elvisa Penave, Hrvoja Rupčića, članova benda LET 3...
Sve je volonterski
Svi oni potpuno volonterski nastupaju u sklopu programa Bendovi u rezidenciji SC-a, skrivajući se iza imena manje poznatih sastava, od kojih su neki okupljeni isključivo radi svirke u MM centru. Spušteni s pijedestala velikih pozornica, stiješnjeni u rupu ispred strmog gledališta, mnogi od njih tu iznova otkrivaju početničku tremu. Glavni je krivac za naglo buđenje MM centra Nenad Borović, srbijanski glazbeni promotor koji se prije nekoliko godina zbog ljubavi doselio u Zagreb. Ubrzo se angažirao u glazbenom programu Radija SC, a ljetos je bez prebijene kune pokrenuo Bendove u rezidenciji, razbudivši u nas dugo nevidljiv svijet sirovog glazbenog undergrounda.
I alternativa ima mainstream
– Uvijek mi je bila jako uzbudljiva scena koja egzistira ispod površine mainstreama. Pri tome ne mislim nužno na MTV, i alternativna scena sad već ima mainstream. Koncerti se rade imajući na umu cijenu benda u odnosu na profit od ulaznica i šanka. Mi program radimo bez trunke kompromisa, često na posuđenoj opremi. U materijalnom smislu, ja od toga nemam ništa. Nemaju ni glazbenici. Sve što im nudimo jest mogućnost uživanja u vlastitoj svirci – otvoren je Nenad. Presretan je, kaže, što od samog početka uz njega stoji Hrvoje Nikšić iz pomalo kultnog analognog studija Kramasonik, kroz koji su prošli bezbrojni demo bendovi. Nikšić se kao tonmajstor pojavljuje na svakom koncertu, snimajući zapanjujuće ugodnu, prisnu atmosferu. Zajedno sanjare o objavljivanju vinila s najboljim nastupima sezone.
Sirova klupska vibra
– Baš sam preslušao prve snimke. To zvuči kao neki mali jazz klub u Chicagu. Naprosto me strah govoriti o svemu, da se ne pokvari. Atmosfera koja se tu rađa je intimna, gotovo ljubavnička. Koga god sretnem, svi pitaju kad će idući koncert – radostan je Nenad.
Ta je atmosfera, čini se, stvorila i zanimljiv efekt obrnute hijerarhije u kojem iskusni, etablirani glazbenici zovu Nenada s molbom da im nađe nove termine za svirke, umjesto da on njih moli za nastup. Nakon Nove godine, kaže, nastavit će u ritmu od pet koncerata mjesečno, gradeći polako novo zagrebačko glazbeno podzemlje.