bili smo na premijeri

"La Traviata" u HNK Split opera je koja bi trebala stalno biti na repertoaru

HNK Split
29.11.2022.
u 10:59

Uvodeći Violettin alter ego, redatelj Bošković zbunio je dio publike koji je ovu operu gledao prvi put

Premijerna izvedba omiljene Verdijeve opere "La Traviata", u režiji Roberta Boškovića i pod ravnanjem maestra Jure Bučevića, oduševila je u subotu navečer splitsku publiku koja je do posljednjeg mjesta ispunila gledalište teatra, a već su rasprodane i iduće dvije najavljene predstave.

Bošković je na pozornicu doveo soliste, zbor, ali i balet HNK Split, a glavno obilježje njegova najnovijeg uratka je kolorit. Naslovnu ulogu Violette dominantno je utjelovila sopranistica Lana Kos, gošća iz Zagreba, koja je po redateljevoj zamisli dobila i alter ego, studenticu glume Miju Bujan. Visoka, elegantna i nadasve graciozna mlada glumica osvojila je publiku. U svijetu opere ta igra s alter egom dobro je poznata, međutim može izazvati zabunu kod onih koji prvi put gledaju operu, a čini se da je takvih bilo. Ulogu Alfreda tumačio je stalni gost splitske opere, Brazilac, temperamentni tenor Max Jota, a najveće iznenađenje večeri bio je domaći bariton, debitant Marko Lasić. Dobro je otpjevao ulogu Georgija Germata, a uvjereni smo da će tremu i ukočenost pobijediti u sljedećim nastupima glumački dorađujući ulogu. Svakako treba izdvojiti da se u ulozi Violettine prijateljice dobro snašla graciozna Barbara Sumić, a simpatije publike zaradio je i Felipe Čudina, koji je utjelovio baruna Douphola. Profesionalno su i dobro svoje role otpjevali Lovre Guinović, Mate Akrap i Branka Pleština Stanić, a svakako je zanimljiv bio lik kojeg je Bošković nazvao On, a kojeg je utjelovio Luka Čerjan.

Za ovu dirljivu glazbeno-scensku priču nenametljivu, ali zanimljivu scenografiju kreirao je Slaven Raos, koji je u središte pozornice smjestio rotondu, a u polukrugu oko nje panele s rešetkama od platna iza kojih je provirivao zbor. Kreacije nagrađivanog kostimografa Mladena Radovnikovića pridonijele su vizualnom užitku publike. Žive boje, saten, til, čipka, štras, mašne... sve u svemu toalete u kojima bi se rado vidjela gotovo svaka žena, a ovdje su igrale na sigurno i postale dobitna kombinacija za ovu strastvenu ljubavnu priču. Pohvale zaslužuju zbor HNK Split i njihov zborovođa maestro Veton Mareci, kao i koreograf Remus Dimache, koji je i u ovoj operi zaposlio dio splitskog baletnog ansambla.

Verdijeva glazba za "La Traviatu" sama po sebi je predivna pa, kada se tome pridodaju moćni i lijepi glasovi, efektna scena i živopisni kostimi, uspjeh je zajamčen. Iako se upravo "Traviata" ubraja u tzv. željezne naslove (koji su izazov za svaki operni ansambl), zaslužuje konstantno biti na repertoaru splitske nacionalne kazališne kuće, poglavito stoga što su Splićani željni i žedni kulturnih događanja. Jer onih političkih im je uistinu previše. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije