Koncert na Šalati

Ljubav između The National i Zagreba nije napuhana

The National
Borna Filić/Pixsell
03.07.2013.
u 14:52

Kulminacija je bila “Terrible Love” s Mattom koji je pjevao iz publike...Ima li u fanatičnom obožavanju benda i malo poze, to je druga tema koja nimalo ne zasjenjuje vrhunske strane koncerta

U ovoj sredini često si volimo utvarati, ili tako predstavljati, da imamo neke posebne povezanosti s određenim svjetskim facama; bilo u politici, sportu, glazbi... No, priča o posebno emocinalnom odnosu između zagrebačke publike i američkog indie benda The National, nije nimalo napuhana. Poznato je kako je ta ljubav rasla, ali nije zgorega ponoviti da bi se bolje razumjelo što se u utorak navečer zbivalo na zagrebačkoj Šalati.

Kao totalno nepoznati 2004. nastupili su u KSET-u i pritom prodali svega 68 ulaznica, tri godine kasnije ugodno ispunili Pauk, 2010. privukli su tri tisuće ljudi u Boćarskom domu i, napokon, na Šalati došli do četiri tisuće gledatelja. Dakako, ova ulazna putanja nije nikakav zagrebački ekskluziv; bend je od albuma “Boxer” (2007.) počeo redati i osjetne komercijalne uspjehe, zaključno s činjenicom da je najnoviji album “Trouble Will Find Me” došao i do drugog mjesta najprodavanijih albuma, Tako danas The National u nekim drugim država nastupaju i pred većim brojem publike, ali  ne nužno i s većim emocionalnim nabojem koji je prekjučer osjetno bubrio i doživio kulminaciju kada je pjevač Matt Berninger za vrijeme “Terrible Love”, predzadnje pjesme u bisu, sišao s pozornice i doveo pjesmu do kraja probijajući se kroz publiku. A onda je primarno pjevanje publike u akustičnoj verziji “Vanderlyle Crybaby Geeks” označilo kraj velikog druženja.

The National su istodobno nezahvalan bend za veće koncerte, osobito na otvovorenim prostorima, a djelomice imaju sve potrebne kvalitete za to. U prilog prvom ide introvertiranost njihove glazbe - sve finese i minijature u bogatoj, ali prigušenoj arhitektonici njihovih pjesama pogodnije su za slušanje u intimi doma -  dok je naglašena himničnost melodija vrlo pogodna za pokretanje masa.

Ako je nešto bila slabija strana ovog koncerta, to je da su set listom dominirale pjesme s novog albuma koji, ruku na srce, ipak nema toliko moćnih skladbi kao “High Violet” i “Boxer” (najzagriženiji ili neobjektivni fanovi za to imaju svoju eufemističku teoriju: traži više vremena da se svidi), pa su dijelovi koncerta imali prazne hodove. Prva dva albuma bila su posve ispuštena, a nisu svirali ni sjajne skladbe poput “Apartment Story” (taj je hit zamijenila polusestra “Graceless”) ili “Anyone’s Ghost”. No, publika kao da nije imala zamjerke, a ima li u tom gotovo fanatičnom obožavanju djelomice i nešto pozerstva, to je već tema za neku drugu prigodu koja nimalo ne zasjenjuje vrline po mnogočemu vrhunskog koncerta. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije