1. Mare
Mare je Đurina supruga. Mare je majka troje djece – Gabrijela, Karmele i Marina. Mare je i domaćica, skromno obrazovana nezaposlena žena koja kuha, pere, čisti, ispraća i dočekuje djecu iz škole i supruga s posla. Stvarajući Marin identitet s pomoću kategorija majke, supruge i domaćice, neće se reći neistina. No hoće li se reći potpuna istina?
Već od prvih minuta filma vidljivo je da Mare sanjari o nečemu puno većem, životnijem, o nečemu što će je izvući iz kolotečine koju sa sobom neminovno nosi život u malom dalmatinskom mjestu. Iako ova peteročlana obitelj živi samo od jedne plaće i k tomu su i podstanari, Mare ne mašta o nečemu puno većem u materijalnom smislu (i sama u jednom trenutku govori mužu kako će umjesto života s njegovima, ako treba, i sto puta biti podstanari jer su tako slobodniji). Sve što želi je biti primijećena, ali ne kao majka ili supruga, nego kao žena. Jer njezin suprug je više ne vodi ni u kino kada ona poželi.
Mare svoju skrivenu želju i realizira nakon što se upusti u aferu s Piotrom, Poljakom koji je došao na terenski rad na dubrovački aerodrom. Imamo, dakle, ženu „kojoj ništa ne fali“, ali koja odjednom poželi iskočiti iz okvira u kojima živi kako bi učinila nešto pustolovno, ludo, slobodno i – po sudu sredine u kojoj živi – apsolutno neoprostivo (baš poput Tereze u filmu „Tereza 37“).
Priča je to koja nije nova, ali je svejedno uvijek aktualna. Međutim, aktualnost te priče i potencijal koji ona nosi još od Emme Bovary ili Ane Karenjine, ovdje je blago pala u sjenu klišeiziranih slika s pomoću kojih se ostvarila. Mare se upustila u aferu s Piotrom tako što joj se pokvarila perilica rublja i on joj je, uslijed indiferentnosti i „kasnije ću“ stava njezina supruga, došao popraviti stroj (prije toga su se vidjeli samo jednom) nakon čega su odmah bili sljubljeni strašću koja se „nožem mogla rezati“.
Dok se film s jedne strane trudi prikazati realnost žena koje su „zarobljene“ isključivo u ulogama majki i supruga, posebice u malim sredinama, s druge strane odnos između Mare i Piotra, njihovi sastanci, viđanja i ručkovi djeluju pomalo nerealno. U sredini u kojoj „sve se vidi, sve se čuje, svi sve znaju, sakrit se ne može“ ne čini se baš tako mogućim da njih dvoje ljubuju i snatre neprimijećeno, kao što je prikazano.
Međutim, u prikazu njihova odnosa izrazito je upečatljiva scena vožnje u autu, koja s Dylanovim stihovima u pozadini zbilja stoji kao posveta bezbrižnosti, slobodi i jednom pribježištu od stvarnosti koje su njih dvoje pronašli jedno u drugom.
Marija Škaričić u naslovnoj ulozi itekako je uvjerljiva (dobila je nagradu Srce Sarajeva za najbolju glumicu) i zapravo je iznijela cijeli film. Svakako treba istaknuti i kolorit filma koji je u službi pojačivača svih Marinih osjećaja, misli i unutarnjih nemira.
Drama, Hrvatska, Švicarska, 84 min.
Režija: Andrea Štaka
Glumci: Marija Škaričić, Goran Navojec
2. Corpus Christi
Danielu se u popravnom domu javi želja da ode u sjemenište. Budući da to nije moguće, odlazi na selo gdje bi trebao raditi u pilani. Međutim, jednoj se djevojci predstavi kao svećenik i od tada je, htio-ne htio, prisiljen živjeti u toj ulozi. S raskošnim dijapazonom emocija, glavni je lik sjajno utjelovljen, a brutalan kraj ove drame, koja varira od napete do komične, teško će ikoga ostaviti ravnodušnim.
Drama, Poljska, 115 min.
Režija: Jan Komasa
Glumci: Bartosz Bielenia, Aleksandra Konieczna
3. The Devil All The Time
Čovjek koji prinosi žrtve Bogu kako bi spasio ženu od raka, par koji kupi autostopere kako bi ih ubijao, svećenik koji iskorištava djevojke uvjeravajući ih potom da su halucinirale. U centru svih bizarnih i mračnih likova nalazi se Arvin. Osim izoliranih scena, najbolji dio filma nesumnjivo je gluma, no ni to nije dovoljno da se umanji dojam nabacanosti svih događaja i detalja.
Krimi-drama, SAD, 138 min.
Režija: Antonio Campos
Glumci: Bill Skarsgård, Robert Pattinson
4. Fire Will Come
Piroman Amador izlazi iz zatvora i vraća se u malo selo gdje živi s majkom. Pokušava živjeti normalno, no uskoro izbija novi požar za koji ga mještani optužuju. Bez puno dijaloga, ovaj film ionako više govori svojim dugim kadrovima u kojima se uglavnom prikazuju melankolični galicijski pejsaži. Unatoč estetičnosti filma, ostaje blaga razočaranost zbog likova i njihovih motiva koji nisu dovoljno razrađeni.
Krimi-drama, Španjolska, 84 min.
Režija: Oliver Laxe
Glumci: Amador Arias, Benedicta Sánchez
Cinemania
Izraelska glumica Gal Gadot, najpoznatija kao filmska Wonder Woman, glumit će Kleopatru u filmu koji će režirati njezina stara poznanica Patty Jenkins. Još nije poznato kakva će biti nova filmska priča o Kleopatri, za koju scenarij piše Laeta Kalogridis, scenaristica filmova „Aleksandar Veliki”, „Otok Shutter” i „Terminator Genisys”. Nije čudo da se veliki hollywoodski studio Paramount pictures odlučio na ovakav projekt i obavezao na prikazivanje u kinima kad se zna da je „Wonder Woman” iz 2017. s Gal u glavnoj ulozi i Patty s redateljskom palicom bio akcijski film s najvećom zaradom koji je režirala žena. Nastavak „Wonder Woman 1984” još uvijek čeka početak prikazivanja zbog pandemije koronavirusa, a što se tiče nove Kleopatre, nije poznato kada će početi snimanje, gdje će ono biti, a ni kada film stiže na kino platna.
Od petka 23. listopada na streaming platformi Amazon Prime moći će se pogledati drugi dio filma „Borat“ nazvan „Borat Subsequent Moviefilm“. Komičar Sacha Baron Cohen u povodu izlaska tog filma napisao je vrlo ozbiljnu kolumnu za magazin Time u kojoj se bavi Trumpom, porastom antisemitizma i bjelačke nadmoći, teorijama zavjere i mnogim drugim temama. Cohen je napisao da se tijekom snimanja filma „iskreno bojao za svoj život“ kada je im je bijesna gomila stala na put i počela šakama udarati po vozilu. Priznao je da je na snimanju nosio neprobojni prsluk.