Projekcijom pobjedničkog filma “Kašnjenje” argentinskog redatelja Rodriga Pla i formalno je završio još jedan Motovunski filmski festival, na čijem je svečanom zatvaranju nekoliko sati prije prikazan film Hugo 3D. Taj razigrani spektakl Martina Scorsesea svojom je magijom osvojio filmofile, koji su u festivalskom veselju, tipičnom za istarsko brdo filmova, plešući dočekali jutro.
Kupnja ljubavi
Kao najbolja ovogodišnja sjećanja iz Motovuna ponijet ćemo filmove “Raj: ljubav” Ulricha Seidla, “Holy Motors” Leosa Caraxa, srpsku komediju “Smrt čovjeka na Balkanu” te razdraganoga gosta Terencea Daviesa, koji je praktično postao dio festivalske ekipe, nagovarajući volontere da ga obavezno posjete ako ih put nanese u London. Seidlov film “Raj: ljubav” prema neslužbenim je procjenama bio najgledaniji film festivala, sigurno zahvaljujući tome što su Motovunci prošle godine u retrospektivnom programu dobro upoznali opus tog provokativnog Austrijanca. U svom novom, vrhunski režiranom filmu dojmljivih simetričnih kadrova kojima prokazuje svu grotesku i socijalnu raslojenost današnjice, Seidl se pozabavio manje poznatom stranom seks-turizma, onim u kojem imućne i sredovječne europske gospođe u Africi kupuju tamnopute mladiće.
Mladi otkrivaju Bulajića
Odlično su prošli i svi nagrađeni filmovi – “Kašnjenje” je osvojilo Propeler Motovuna suptilnom emocijom koja se proteže kroz cijeli film, “Igra” pričom nalik na urbanog “Gospodara muha” te kontroverzni “Klip” Maje Miloš, koji je osvojio nagradu Bauer, a prikazan je na posebnoj, zatvorenoj projekciji jer još nije imao službenu premijeru. Kao pozitivno iznenađenje ovoljetnog festivala mnogi mladi gosti festivala isticali su “Uzavreli grad” Veljka Bulajića (film snimljen 1961. godine), oduševljeni njegovim progresivnim pristupom ženskim i radničkim pravima u doba poslijeratne industrijalizacije Jugoslavije.