Šestu sezonu sada već kultne serije "Kruna" Netflix je na svojoj platformi izbacio 16. studenoga. U prokušanoj maniri koja služi kako bi nabila gledanost i zadržala pretplatnike, u prvoj rundi izašle su samo četiri epizode, dok će ostatak sezone slijediti 14. prosinca. A kako se i moglo očekivati, taj prvi dio šeste sezone od priče o britanskoj kraljevskoj obitelji pretvorio se u "show o Diani".
"Kruna" je na svojim počecima bila uzbudljiva povijesna serija, koju smo unatoč katkad žestokoj dramatizaciji mogli pratiti gotovo poput dokumentarca, a s novom sezonom pretvorila se u samo još jednu kraljevsku sapunicu. Dalo se to nagovijestiti još kad je fokus serije postala razvučena brakorazvodna drama princeze Diane i princa Charlesa, no sada su gotovo potpuno nestale napete kraljičine audijencije s premijerima, važni politički događaji, pa i skandali tog doba svedeni su na goli minimum, a život svakog od članova kraljevske obitelji kao da se vrti samo i isključivo oko Diane i njenih ljubavnih i ostalih avantura.
U jednu ruku, odluka showrunnera Petera Morgana da radnju vrti oko nje razumljiva je i predvidljiva, no propuštena je prilika da nam pruži svjež pogled na priču princeze koja je ušla u legendu. Razvod princeze Diane od princa Charlesa, bombastični intervjui o zlostavljanju koje je doživjela u okrilju kraljevske obitelji, modne senzacije, humanitarni rad s oboljelima od AIDS-a i organizacijama za razminiranje (u seriji je prikazan i njen odlazak u Bosnu i Hercegovinu) tih su godina punili naslovnice. Kao, uostalom, i provokativne fotografije koje su neumorno producirali paparazzi slijedeći je i maltretirajući doslovce na svakom koraku – što je, moramo priznati, u seriji maestralno uznemirujuće prikazano. Diana je neupitno obilježila devedesete godine u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali i cijelom svijetu, a sve navedeno još je svježe u pamćenju ljudi. Možda upravo u tome i leži problem nove "Krune".
Prvih nekoliko sezona serije, naime, bavilo se temama koje – iako su nam iz povijesti i opće kulture barem poznate – ipak nisu bile toliko prožvakane kao što su život i smrt princeze Diane. Ne samo da se većina gledatelja i osobno sjeća tih događaja već smo ih i imali priliku vidjeti u malom milijunu različitih dramatizacija, uključujući film "Kraljica" s Helen Mirren u glavnoj ulozi koji je napisao sam autor "Krune" Peter Morgan i koji se bavio upravo tim danima i turbulencijama unutar kraljevske obitelji koje je uzrokovala Dianina iznenadna smrt. Morgan je tako reciklirao svoju već napisanu i svima poznatu priču, ovog puta još nepotrebno kroz epizode razvlačeći Dianino posljednje ljetovanje, koje je u bogatim rezidencijama i na luksuznim jahtama provela s Dodijem Fayedom, tada svojim najnovijim, kontroverznim ljubavnikom, u društvu kojeg je bila i te sudbonosne noći krajem kolovoza 1997. godine kada je poginula u prometnoj nesreći u pariškom tunelu blizu Seine. Spomenimo još i nesretnu odluku da se u seriji, posmrtno, Charlesu, kraljici Elizabeti i Mohammadu Al Fayedu ukazuju i s njima dirljive razgovore vode "duhovi" Diane i Dodija, i stvar postaje potpuno besmislena.
No, nije sve baš tako crno. Kao što znamo, u "Kruni" se glumačka postava mijenjala svake dvije sezone i bila je gotovo uvijek savršeno pogođena. Gledajući Elizabeth Debicki, koja ponovno tumači Dianu, lako je zaboraviti da na ekranu ne gledamo pravu princezu. U usporedbi sa svim dosadašnjim filmskim i televizijskim tumačenjima uloge Diane, Debicki je možda i najbolje "skinula" Dianinu energiju, geste, govor i poglede, sjajno prikazala njenu golemu majčinsku ljubav, ali i kompleksnost njena karaktera koji je, koliko god bježao od pozornosti javnosti i drame, o njoj velikim dijelom i ovisio. Salim Daw bio je moćan kao Mohammad Al Fayed, nemilosrdan spletkar, ali i tugom razoren otac koji ostaje bez sina nasljednika, a ni Dodiju Khalida Abdalle nema se što prigovoriti. Imelda Staunton nikada do sada nije razočarala, pa tako ni u ulozi Elizabete, no moramo priznati da nakon Matta Smitha i Tobiasa Menziesa, koji su glumili princa Phillipa, Jonathan Pryce nije uspio dočarati njegovu impozantnost i vitalnost.
Problematičan je u ovoj inkarnaciji i princ Charles jer osim što je Dominic West jednostavno svjetlosnim godinama karizmatičniji, njegova karakterizacija u ovoj sezoni djeluje kao svojevrsna apologija Charlesa, u to vrijeme, a i sada, zbog ponašanja prema svojoj bivšoj supruzi, u javnosti itekako ozloglašenog. No, kao što su mnogi poznavatelji prilika unutar aristokracije Ujedinjenog Kraljevstva zlobno, ali vjerojatno točno zaključili, Peter Morgan se izgleda nije htio previše zamjeriti sadašnjem kralju.