Bilo je zanimljivo vidjeti beogradsku "Gospođu ministarku" na sceni Kerempuha, gdje se upravo za tu predstavu, u režiji Olivera Frljića i s maestralnom Elizabetom Kukić u naslovnoj ulozi, uporno traži karta više.
Na Danima satire Fadil Hadžić s ovim je Nušićevim klasikom sinoć gostovalo Pozorište Boško Buha iz Beograda. Beogradska predstava stigla je sa sjajnim preporukama tamošnje kazališne kritike, ali i najjačom potvrdom publike koja doslovno hrli na predstavu redateljice Tatjane Mandić Rigonat, koja sama kaže da je ovom verzijom dobro poznate komedije željela naglasiti vrijeme u kojem ju je Nušić stvarao. Pri tome ona igra na igru prerušavanja. Glavna se "junakinja" stalno presvlači na sceni, ali u biti tog prerušavanja je i činjenica da sve uloge (osima sina Rake) igraju muškarci. Ali ne čine to na način uobičajene travestije, jer ovo je zapravo politička, a nikako ne rodna ili spolna travestija.
Redateljica tako podvlači ideju da je "Ministarka" Nušićevo upozorenja na to kako su se na istinski pogrešne načine tridesetih godina 20. stoljeća razvijali kapitalizam i građanska klasa, što je svijet odvelo u pakao fašizma i nacizma. Tu ideju redateljica podvlači zadnjim scenama komada kada se Ministarka zaklinje da će se vratiti kao ministar. U tom trenutku padaju maske i perike, a frizura na glavi glavnog glumca postaje nesumnjivo hitlerovska. Ta pomalo "cabaretska" (na način Boba Fossea) scena zapravo najbolje pokazuje da redateljica ostajući u izvornom dobu komada zapravo govori o našem sadašnjem vremenu, i ljudskim manama koje su uvijek iste i neiskorjenjive, ismijavajući tako srpsku politiku, kojoj se i pjeva na sceni.
Zanimljiv koncept predstave imao bi veću satiričku moć, i komika bi mu bila ubojitija, da je redateljica, koja potpisuje i adaptaciju komada, znalački skratila tekst. To bi zgusnulo radnju, ali i donijelo olakšanje cijelom glumačkom ansamblu koji bi vjerojatno imao više zaleta u skraćenom komadu. Ovdje, naime, sve leži u rukama Gorana Jevtića koji tumači naslovnu ulogu. Hrvatskoj publici on je prije svega poznat po ulozi u popularnoj TV seriji "Montevideo Bog te video". Na žalost ovdje oko njega prevladavaju glumci čija je izvedba gotovo pa na amaterskoj razini, ali to definitivno ne umanjuje ulogu koju je ovdje ostvario Jevtić, vješto balansirajući na tankoj oštrici lakopotezne komike za koju je dovoljno da muškarac odjene žensku haljinu i stavi ruž. Njegova je Živka miljama daleko od toga, istinski biser ovog upozorenja i glumačke kreacije.
>>38. Dani Satire Fadila Hadžića