Filmske mutacije

Sid, Nancy i japansko mahnitanje u kinu zagrebačkog MSU

'mutacije_nnn_kul_301110'
''
30.11.2010.
u 14:57

Sutra počinje 4. festival nevidljivog filma posvećen filmskom kustostvu, koji donosi nekoliko pravih filmofilskih poslastica

Filmske mutacije uvijek su pomalo bile festival za hrabre. Za zagrižene filmofile kojima neće biti problem, kao prošle godine na filmovima Lava Diaza, prosjediti punih 11 sati u kinu, gledajući jedan jedini film.

Ovogodišnji program, posvećen filmskom kustostvu, skriva i nekoliko naslova koji mogu, i zaslužuju, privući širi krug gledatelja.

"Razvaljeni" u hotelu

Već sutra na programu je "D.O.A.: Pravo na zrelost" redatelja Lecha Kowalskog, dokumentarac koji bilježi početke i pad američkog punka prateći jedinu turneju Sex Pistolsa u SAD-u. "Pravo na zrelost" prepun je raritetnih snimaka ranih koncerata gotovo svih važnijih bendova iz tog vremena, a posebno je zanimljiv intervju s potpuno "razvaljenim" Sidom i Nancy, snimljen u njihovoj hotelskoj sobi, samo nekoliko mjeseci prije ubojstva i samoubojstva kojima su zaokružili svoju priču punkerskih Romea i Julije.

Osim filmova Lecha Kowalskog, prva dva dana festivala obilježit će selekcija kratkih filmova koju potpisuje kustoska zvijezda Olaf Möller, filmski kritičar i selektor poznatog festivala u Oberhausenu.

Preživjeli samoubojica

Uz Möllerovu selekciju možda su najzanimljiviji programi koje je osmislio filmski kritičar i aktivist Go Hirasawa, inače sveučilišni profesor iz Tokija.

Za prikazivanje pred zagrebačkom publikom odabrao je film "Inabin bijeli zec" koji govori o radikalnoj skupini "Nulta dimenzija", tokijskim neoavangardnim performerima koji su 1960-ih golim tijelima i bizarnim ritualima zauzimali javne prostore. U Hirasawinoj selekciji gledat ćemo i film "Terorist/Zarobljenik" redatelja Masaa Adachija, o zatvorskoj torturi i posljedičnom gubljenju razuma kroz koje je prošao preživjeli bombaš-samoubojica s tokijskog aerodroma.

Pronađeni u Pompidouu

Gledateljima koji nisu fanovi žestoke glazbe, ludila i golotinje svidjet će se stari filmovi francuskog glumca Pierrea Clementija (sjećamo ga se iz klasika Buñuela i Makavejeva), koji su nakon punih 30 godina iskopani iz arhiva Pompidoua, a na programu su u subotu.

Festivalsko zatvaranje u nedjelju ponovno će biti u znaku Lecha Kowalskog, koji će s gledateljima uživo montirati film od gomile videoisječaka koje jednom tjedno objavljuje na svojoj web-stranici.

Paralelno s filmskim programom, u zagrebačkom MSU organizirana su predavanja stranih gostiju. Ona će se održavati od sutra do petka, a u subotu će kulminirati simpozijem o politikama filmskog kustostva, demonstrirajući edukativnu snagu vječno marginaliziranih Filmskih mutacija.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije