SENATOR Renzo de Vidovich u Splitu pojašnjavao kontroverzije svoje izložbe

Skandal zbog izložbe: 'Što vi mislite, da smo Arapi iz Gaze?'

kul-senatro-txt.jpg
import
07.12.2005.
u 19:02

SPLIT Vidio je bivši talijanski senator Renzo de Vidovich nekakve negativne napise u hrvatskim medijima o putujućoj izložbi "Suvremeni talijanski dalmatinski umjetnici", pa je odlučio skoknuti do Splita i pojasniti novinarima o čemu se tu zapravo radi. Ili su novinari štošta krivo shvatili, ili im nedostaje povijesnog znanja tek de Vidovich, čelnik talijanske općine Zadar u izgnanstvu, drži da se oko izložbe i njegova kataloškog predgovora, posebno oko termina "dalmatinske nacije", bespotrebno stvorila kontroverzija, i to politička, a on želi samo o kulturi.

"Hrvatski narod nema direktnu odgovornost za tri vala iseljavanja esula", ustvrdio je de Vidovich, koji je pojasnio i što je mislio kad je govorio o Dalmatincima kao naciji: "Kad idem na Siciliju, kažem: dragi prijatelji Sicilijanci; kada pak dođem u Split, pozdravljam prijatelje Dalmatince. To ne znači da želim odijeliti regije od matičnih država, primjerice Dalmaciju od Hrvatske. Mi smo Dalmatinci, i Talijani i Hrvati. Uostalom, male domovine prisutne su i na vašem grbu, a ne vjerujem da je Tuđman bio za Italiju i protiv Hrvatske. Vodilo se jednostavno računa o specifičnostima regija. Prezime de Vidovich nećete naći ni u Firenci, ni u Rimu, ali ja sam Talijan, jer se tako osjećam", kaže de Vidovich.

Tvrdi da nikako nije želio podcijeniti germansku civilizaciju govoreći o njoj kao o civilizaciji loja i piva. Kultura, drži on, proizlazi iz jela, a ne iz riječi!

Gianfranca Finija i njegove provokativne istupe de Vidovich ne želi ni napadati ni braniti: "Mislite da je nas 60 tisuća, koji smo otišli iz Zadra, spremno vratiti se? Pa nismo Arapi iz Gaze, koji su se u međuvremenu poduplali. Veoma nas je malo ostalo, a djeca koja nisu nikada vidjela Dalmaciju, osjećaju se Dalmatincima intelektualno. Kultura nikada nije neutralna, ali ne smije postati špekulacija. Novinari koji su pisali o izložbi očito nisu dovoljno poznavali materiju", zaključio je de Vidovich.

Uspio je pronaći i opravdanje za Lallichevu šibensku vijećnicu iz 1945. godine s talijanskom trobojnicom: "Riječ je o grešci, slika je naime nastala 1920. godine, kad je talijanska vlast još bila u Šibeniku", obrazložio je de Vidovich.

Ako je tako, onda je valjda sve u redu?

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije