Riječki trg Grivica pred katedralom sv. Vida idealno je prizorište priče o ljubavi, strasti i smrti koja se na uskrsno jutro događa na trgu malog sicilijanskog sela, ponovno su potvrdile i dvije ovogodišnje izvedbe opere Cavalleria Rusticana Pietra Mascagnija, odigrane i otpjevane u sklopu osmih Riječkih ljetnih noći u srcu riječkog Staroga grada. Za lani na Riječkim ljetnim noćima dvostruko nagrađenu Cavalleriju, kao najcjelovitije ostvarenje i najbolje ocijenjenu od publike, teško da bi se mogao naći bolji ambijent od ovoga, na kojemu između publike i izvođača nema zapreka pa je gledalište dvije večeri zaredom, u petak i subotu, bilo ispunjeno do posljednjeg mjesta, a u opernoj priči punoj ljubomore i intriga uživali su i stanari okolnih kuća i gosti obližnjih kafića.
Ovogodišnju Cavalleriju, pod dirigentskom palicom Nade Matošević i u režiji Ozrena Prohića, osvježili su novi, gostujući pjevači međunarodne karijere i ugleda, tenor Zoran Todorovich u ulozi Turridua i bariton Jurij Nečaev kao Alfi. Obojica su oduševila Riječane snagom izvedbe kojoj je sigurno pridonijelo njihovo oduševljenje ambijentom i Prohićevim redateljskim konceptom, koji je snažno naglasio karaktere priče. Uz riječke soliste Kristinu Kolar, koja je, kako je i obećala, dogradila svoju ulogu seoske djevojke Santuzze, Anđelku Rušin, Helenu Lucić i Roberta Kolara, zbor i orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca, ojačani ženskim klapama Kastav i Kamelija i muškim pjevačima iz klapa Kastav i Zvonejski kanturi, Riječanima su podarili svježu realističnu predstavu, ambijentalni teatar u njegovoj najboljoj verziji.