ususret likovnoj senzaciji

Zagreb će vidjeti samo srce rada Joana Miróa

29.09.2014., Zagreb - Izlozba Joan Miro - remek-djela iz Fundacije Maeght u Umjetnickom paviljonu. Djevojka koja nestaje.  Photo: Marko Lukunic/PIXSELL
30.09.2014.
u 15:45

kako sanja nadrealist Harlekinski šašav i bombastičan

Olivier Kaeppelin, direktor francuske Fundacije Maeght, iz koje dolaze sva djela velikana nadrealizma Joana Miróa na izložbu u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu, bio je središnja osoba jučerašnje konferencije za novinare održane uoči otvorenja izložbe koja se za građane otvara 2. listopada. Zajedno s ravnateljicom Paviljona Jasminkom Poklečki Stošić potpisuje on autorstvo, kustoski posao i postav izložbe "Joan Miró, remek-djela iz Fundacije Maeght", a kao i ona raduje se da će Zagreb vidjeti ono čemu je posvetio život, a riječ je o velikanima suvremene umjetnosti, čija djela Fundacija Maeght kolekcionira i izlaže točno 50 godina!

Eksplozivna kreativnost

– Osobito sam sretan jer nikad u ovakvom opsegu nije Miró izlagan u Zagrebu – rekao je novinarima Kaeppelin – a posebno je zadovoljstvo izložiti u Zagrebu i grandioznu tapiseriju koja izražava sve što je u samom srcu Miróova rada, njegovu vitalnost, boje... Predstavljaju se ovdje i Miróve slike i crteži, klasični crteži. A zna se da je Miró bio jedan od najvećih crtača 20. stoljeća! – nastavio je Kaeppelin. – Skupljao je on različite predmete od kojih je izrađivao umjetničke objekte.

Uza sve velike slikare 20. stoljeća, Picassa, Matissea... provokativni je Katalonac Miró postajao svakim danom sve cjenjeniji. A s brojnim izložbama u svijetu rasla mu je i cijena. Naposljetku mnogi su se drugi umjetnici u svome djelu referirali na Miróa.

On nas vodi u svijet snova, upoznaje s neobičnim likovima iz prostora njegova djetinjstva, iz šuma kojima je bio okružen... Osjećamo tu ritam, ples, vitalnu energiju koja vodi eksploziji kreacije... Zahvaljujemo to Miróu. A zahvaljujemo i Ministarstvu kulture RH i Gradu Zagrebu koji su omogućili da vidimo Miróovo djelo iz Fundacije Maeght – zaključio je Kaeppelin, autor glavnog teksta u zagrebačkom katalogu Miróove izložbe.

Miró je bio veliki prijatelj osnivača Fundacije Aiméa Maeghta osnovane 1964. u Saint-Paulu de Venice, pokraj Nice, kad su velika imena poput Chagalla, Braquea, Miróa, Giacomettija i drugih sudjelavala u samoj izgradnji Fundacije. Svoja su djela unosili u interijere i eksterije zgrade. To su prvi primjeri danas toliko omiljenog "site specifica"!

Ostaje četiri mjeseca

Miróova izložba ostaje četiri mjeseca u Zagrebu, pa kao što je na konferenciji za novunare naglasila Nevena Tudor uime Ministarstva kulture RH, nudi pravo edukativno blago svim hrvatskim školama. Nudi nastavu uživo, o nadrealizmu, ali i slobodi od njega, jer su tu djela nastala nakon 2. svjetskog rata kad je Miró potpuno slobodno i bez ikakva opterećenja radio poput kakvog izumitelja. Tako je o njemu Kaeppelin govorio još u lipnju za prvog susreta s nama u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu. Pritom je važno u djelu Miróa vidjeti i činjenicu da je on, iako čovjek svijeta, pritom uvijek ostajao Kataloncem!

>> Miró je pet puta jeftiniji od Picassa, košta dva milijuna kuna

>> U bečkoj Albertini otvorena Miroova izložba 'Od zemlje do neba'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije