Nakon što su Lanciom Deltom s novim motorom od 200 KS prije gotovo
godinu dana na snimanju filma “Anđeli i demoni” rimskim trgom Piazza
del Popolo provozali Tom Hanksa, prošloga tjedna na red su došli
novinari. No, ne rimskim, već torinskim cestama vozilo smo Deltu sa
1.8-litarskim Di TurboJet motorom.
Elegantne linije vanjštine ne odaju da se ispod poklopca motora krije
divljih 200 konja, točno onoliko koliko je prije 20 godina imala
legendarna Delta Integrale čija je “nabrijana” verzija u to doba
dominirala svjetskim reli prvenstvom.
Ali za razliku od slavne prethodnice, nova je Delta, uza zavidne
sportske performanse, prije svega luksuzan automobil, baš kakva je i
zadaća Lancie u Fiatovoj obitelji.
Novi pogonski stroj u dosta popularnoj Delti namijenjen je prije svega
vozačima koji žele pokazati tko je tko na cesti. U to smo se i sami
uvjerili. Novi, 1,8-litreni benzinski, agregat raspolaže zavidnom
snagom od 200 KS, uz još impresivniji okretni moment. Već od 1400
okretaja na raspolaganju je 340 Nm momenta, što osigurava pravo
zadovoljstvo u vožnji.
Od samog starta Delta sada strelovito ubrzava, a iznimna mu snaga
omogućuje i izvrsna međuubrzanja. Ovakve performanse mogu se zahvaliti
novom programu elektronskog nadzora rada motora, što omogućava trenutnu
reakciju na pritisak papučice gasa. Iako će neiskusniji vozači
zamjeriti što se ovaj agregat može naručiti isključivo sa 6-stupanjskim
automatskim mjenjačem, vjerujte nam, to nije nikakav nedostatak.
Osim činjenice da se ispod poklopca motora krije prava ergela koja je
cijelo vrijeme na raspolaganju, ovo je automobil vrlo dobar i za
uobičajene svakodnevne vožnje, s umjerenim pritiskanjem papučice gasa,
kada se to ne odražava i na potrošnju goriva.
Novi se model u Hrvatskoj očekuje već narednog mjeseca.