Nove navike potrošača zbog usporavanja rasta globalne ekonomije i
recesije otvorile su prostor rastu diskontnih lanaca i u Hrvatskoj. Dok
u većini maloprodajnih trgovačkih lanaca promet opada – u trgovini na
malo promet je u studenom 2008. realno bio manji i 11 posto nego mjesec
prije – u hard diskonteru Lidlu trljaju ruke.
Štorga u Metrou
Prodaja u svim našim diskontima raste iz mjeseca u mjesec, unatoč krizi
i recesiji, odgovaraju iz Lidla, ističući kako su i te kako zadovoljni
poslovnom 2008., koja za njih završava na početku ožujka 2009. Tada će
govoriti i o konkretnijim brojkama. Na pad prodaje od 30-ak posto u
Mercatoru-H posljednjih mjeseci, za što krive hrvatski bojkot svojih
trgovina, iz središnjice pak odgovaraju novim imenovanjima.
Dok se čeka novi vlasnik 48,34 posto koncerna Mercator, kojeg se
rješavaju Pivovarna Laško i Infond Holding, na čelo Mercatora-H u
veljači dolazi donedavni potpredsjednik uprave Getroa, Hrvoje Štorga.
Alan Kričković, dosadašnji predsjednik uprave, preuzima funkciju
savjetnika uprave koncerna Mercator za područje razvoja. Neki mediji
nagađaju kako je upravo prodaja Mercatora Ivicu Todorića ponukala na
prodaju većinskog dijela Konzuma, to više što su veliki europski
trgovački igrači zainteresirani za kupnju Mercatora i Konzuma zajedno.
Konzum se ne prodaje
Todorić za 75 posto udjela traži, spekulira se, i 1,5 milijardu eura, s
obzirom na 12,5 milijardi kuna Konzumovih prihoda u 2008. No, iz
Agrokora poručuju kako je to apsolutna laž i neistina – Konzum nije na
prodaju. U još težu 2009. Metro bi pak trebao krenuti lakši za 15.000
radnika diljem svijeta. Na pitanje znači li to otkaze i u Hrvatskoj, iz
Metroa odgovaraju kako je riječ o programu Shape 2012 za poboljšanje
učinkovitosti. Što će to značiti u Hrvatskoj, tek ćemo doznati.
BURA U TRGOVINI Agrokor opovrgava da Todorić prodaje Konzum