Pitanje: Potkraj travnja, točnije 29. travnja, dobila sam rješenje Hrvatskih voda da sam dužna mjesečno plaćati po devet kuna na ime naknade za uređenje voda. Pritom, u rješenju s nadnevkom od 3. siječnja, stoji da mi je to obaveza od 1. siječnja ove godine i da moram platiti kamate za zakašnjele uplate. Nisam još dobila nikakvu uplatnicu, a nije mi jasno i za kakvo zakašnjenje će me kazniti kamatama kad sam tek sad dobila rješenje?! I to, ponavljam, bez ikakve uplatnice!
Odgovor: Ako Hrvatske vode nisu pravodobno poslale uplatnicu, onda nije u zakašnjenju čitateljica nego je razlog činovničko kašnjenje Hrvatskih voda. Iz toga proizlazi da gospođa nema obavezu plaćanja kamata, odnosno one joj ne bi smjele biti zaračunate. Na rješenje bi, stoga, trebalo napisati prigovor. Na prigovor se plaća pristojba od 50 kn državnih biljega, a same kamate mogu biti niže od toga pa se postavlja pitanje koliko je pritužba svrsishodna. Ako na prigovor čitateljici stigne odgovor da nije dužna platiti kamate, nitko joj neće vratiti trošak biljega, kaže Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.