Za koga je ova cipela? Što mislite, za koga sam je napravio?
Za
zvijezdu! Može je nositi samo plesačica, pjevačica, glumica ili
možda... kurtizana? – vragolasto se nasmijao Gimmi Baldinini,
talijanski kralj cipela iz Riminija, dok je Večernjakovoj ekipi
otkrivao što će najveće svjetske dame nositi idućega ljeta.
Baldinini
nas je proveo svojim salonom s izložbenim modelima tzv. showroomom,
jednim od najvećih u Italiji, smještenim odmah uz tvornicu
njegovih
cipela u mjestu San Mauro Pascoli pokraj Riminija.
Baldininijeve cipele nosila je Lady Di, a u njima se danas modnim
pistama šetaju poznate manekenke. Za njima su posljednjih
godina Rusi
potpuno poludjeli. Iskusno oko Baldininijeve cipele može prepoznati i
na nogama ruskog predsjednika Vladimira Putina. Samo je u Moskvi
posljednjih deset godina otvoreno više od dvadeset
Baldininijevih
dućana, a cipele s njegovim potpisom mogu se kupiti u dvadesetak
zemalja svijeta.
Sve je počelo prije stotinjak godina kada je njegov djed Giuseppe
Pollini počeo izrađivati vojničke čizme za talijanske vojnike. Osam
konja vuklo je kočiju u kojoj je s kćeri Giovannom svake nedjelje
cipele vozio na tržnice Bologne, Riminija i San Marina. Bilo je to
1910. godine.
Danas Gimmi Baldinini drma industrijom obuće, a na svjetsko
tržište
godišnje izbaci oko pola milijuna luksuznih modela
muških i ženskih,
sportskih i “casul” cipela. Proizvodi i nakit,
naočale i torbice. Gimmi
Baldinini nije tek nasljednik obiteljskog carstva. Prvu je cipelu sam
izradio kada mu je bilo samo 13 godina. Školovani je
dizajner obuće i
veliki radoholičar, a baš svaki model koji zamisle njegovi
stilisti
prođe njemu kroz ruke. Iako je studirao saksofon na glazbenoj
akademiji, nikada mu nije palo na pamet ostaviti posao svoje marljive i
uporne obitelji.
– Uvijek sam imao samo jedan smjer. Nastaviti tradiciju i
širiti posao
– kazao je Gimmi. Radni mu dan počinje u sedam ujutro.
Tvornica,
sastanci sa stilistima, dogovori, putovanja, gostovanja... Gimmi sve
konce drži u rukama, on je umjetnik, dizajner, ali i biznismen s nogama
čvrsto na zemlji.
– Novac je novac. Treba ga poštivati. Kako svoj,
tako i tuđi – na
kapaljku je progovarao o tajnama uspjeha. Kada je o poslu riječ, ima
samo jedan neostvareni san. Otvoriti dućan u New Yorku.
– U Ameriku ne možeš doći i biti drugi. Ili si
odmah prvi ili te nema!
– kazao je Gimmi. Ako se ambicije ostvare, nakon ruskog bi,
čini se,
mogao osvojiti i američko tržište. Njegovi su najveći dućani
u Milanu i
Rimu, a u Hrvatskoj za sada samo na dvije lokacije u Zagrebu. Prosječna
cijena cipela Baldinini je od 500 do 700 eura.
– Moje cipele su za žene iznad 25 godina iz više
razloga. Njihov je
stil drugačiji i zreliji i mogu platiti kvalitetu koju nudim
– objasnio
je Gimmi. Cijene su nešto niže u outlet dućanu
smještenom uz tvornicu u
mjestu San Mauro Pascoli, od 150 do 400 eura.
U outletu je vječita gužva i posljednjih je godina postao gotovo
turistička destinacija. Autobusi parkirani u dvorištu
tvornice sasvim
su uobičajeni prizor. Turisti, posebno ruski, koji su krenuli u posjet
Firenzi, Riminiju ili San Marinu zbog šopinga se obavezno
žele
zaustaviti u Baldininijevu outletu.
Kada smo prošloga vikenda posjetili Gimmija, u
“showroomu” smo
zatekli Moskovljanku Noone Gevorgyan koja vodi Baldininijeve dućane u
Moskvi. Samo je za iduću proljetnu i ljetnu sezonu kupila 20.000 pari.
“Mozak” posla uz Gimmija su svakako njegovi
stilisti i kreatori. Njih
desetero obilazi svijet i skuplja ideje. Kada se vrate u
“bazu”,
sastaju se, svaku zamisao analiziraju s Gimmijem i nakon toga počinje
posao.
Za Gimmija su cipele fetiš. To je prvo što uoči
na ženi. Iako proizvodi
sportsku i “casul” kolekciju, njemu samom najmilija
je visoka potpetica.
– Žena na visokoj peti djeluje elegantnije, noge joj
izgledaju dulje, a
figura izražajnije i ljepše – tumačio nam je
Gimmi, a njegovu viziju
potvrđuje samo jedan kratki pogled na “showroom”.
Od stotina modela,
srebrnih, zlatnih, crvenih, sa šljokicama, cirkonima,
remenčićima...
svakoj bi se ženi zavrtjelo u glavi.
– Sasvim se ugodno može hodati na 12 centimetara! –
poručio je damama.
Nije lako biti princeza iz Baldininijeve priče.
EKSKLUZIVNO Večernjakovu ekipu u San Mauru Pascoliju ugostio glasoviti proizvođač cipela koji godišnje proda 500.000 modela