Edukativni DVD-ovi za djecu, koji bi mališanima trebali pomoći kako da nauče prve riječi i pojmove te sve ono što bi roditelji htjeli da im dijete što prije svlada, nisu tako učinkoviti kako se misli. Na Sveučilištu Riverside u Kaliforniji profesori su osmislili DVD nazvan "Baby Wordsworth", koji je trebao pomoći djeci da nauče neke riječi te su ga testirali na skupini djece od 12 do 24 mjeseca starosti tijekom šest tjedana.
No, kasnije testiranje djece iz ove skupine te skupine djece koja nisu gledala DVD pokazalo je da edukativni sadržaj koji su djeca gledala nije imao utjecaja na njihovo učenje novih riječi. Rezultati objavljeni u časopisu Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine podudaraju se s nekoliko prošlih studija, među kojima su neke čak ustanovile da su djeca koja su gledala edukativne DVD-ove ostvarila čak lošije rezultate na na testovima prije osnovne škole nego djeca koja ih nisu gledala.
Znanstvenicima nije jasno zašto DVD-ovi nisu učinkoviti, ali smatraju da postoje dva potencijalna objašnjenja. Jedna je mogućnost da ovakvi DVD-ovi pretjerano stimuliraju dječji mozak. Znanstvenici vjeruju da postoji kritično razdoblje u ranom razvoju tijekom kojega djeca usvajaju i razvijaju jezične osobine. Zvukovi koje djeca čuju i ponavljaju u tom razdoblju ključna su za kasniji razvoj njihove jezične sposobnosti, a djeca, čini se, bolje uče te zvukove ako ih čuju od živih govornika.
Drugi bi razlog mogao biti taj što video-snimke zamjenjuju značajno i važno vrijeme koje dijete provodi s roditeljem i tijekom kojega bi dijete moglo naučiti više riječi nego za gledanja videa.
DVD-ovi za djecu nisu učinkoviti kao što se vjeruje
Prema studiji provedenoj u Kaliforniji, djeca koja su provodila vrijeme gledajući DVD kako bi naučila nove riječi, naučila su manje riječi nego ona koja nisu gledala.
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.