Koliko ste puta otišli samo po nekoliko namirnica, a iz supermarketa se vratili s punim vrećicama onoga što nije bilo na popisu za kupnju?
Nije to ništa čudno. Vjerojatno niste o tome razmišljali, ali hrana i proizvodi strateški su posloženi tako da namame kupca da kupi i ono što nije planirao. I dok su jedni jakog karaktera ili praznog novčanika, drugi pak uspješno nasjedaju na ovu psihološku igru.
Nerijetko će vas namamiti crvene naljepnice na kojima piše "sniženje" ili "akcija" i posegnut ćete za tim proizvodom iako ga niste planirali kupiti. To su tek neke od psiholoških igara za zavaravanje kupaca kako bi potrošili što više.
U Velikoj Britaniji provedeno je istraživanje o tome kakav utjecaj na kupce i njihovu potrošnju imaju posebno, strateški posložene police s proizvodima. Kupci su upućeni u četiri velika supermarketa s popisom namirnica za kupnju, no izišli su iz supermarketa s puno više proizvoda nego što su planirali, ali i sa znatno većim računom koji su platili.
Foto: Pixsell
Viseće oznake koje se lagano njišu djeluju na kupce poput zastava i "pozivaju" da u svoje košarice ubace još proizvoda.
Ako prođete pokraj takve oznake, vjerojatno ćete se poslije vratiti i pogledati što to ne smijete propustiti. Prodavači znaju staviti i velike crvene oznake s cijenama pokraj proizvoda, a kupci crvenu boju automatski povezuju sa sniženjem čak i onda kada cijena nije snižena.
Nerijetko se i pokraj pelena postavlja pivo jer će, posebice petkom, na taj način više bočica završiti u košaricama kupaca, tvrde stručnjaci. Pokazalo se i da kupci police s proizvodima pregledavaju tako kao da čitaju knjigu, s lijeva na desno pa proizvođači znaju platiti više da se njihovi proizvodi u nekom supermarketu nađu na lijevoj strani prolaza i polica i u visini očiju.
Također, cijene se često povećavaju s lijeve na desnu stranu, a proizvodi s nižim cijenama koji supermarketu nose i najnižu zaradu, nalaze se na donjim policama. Neki lanci promoviraju neke proizvode na sniženju na samom ulazu kako bi vas upoznali s akcijama i osigurali se da te proizvode poslije i kupite.
Poneki lanci drže hladnjake s narescima u blizini kruha i na taj način osiguraju veću prodaju jer će kupci nesvjesno već u glavi složiti neki sendvič sa svježim kruhom i ukusnom šunkom ili pancetom.
Foto: Pixsell
Voće i povrće često je posloženo u blizini ulaza u supermarket ili na poziciji da se vidi prije nego što uđete u dućan jer tako stvara dojam ponude zdravih proizvoda.
Kruh, mlijeko i šećer proizvodi su koji su obično "zakamuflirani" uz ostale proizvode kako biste ih morali malo bolje potražiti i pritom kupiti još nešto što vam usput padne za oko.
Ne znate kako se svemu tome oduprijeti?
Stručnjaci poručuju: dvaput razmislite treba li vam zaista taj proizvod koji ste upravo ubacili u košaricu.
>>4 savjeta uz koja možete uštedjeti novac čak i kad – kupujete
>>Ovo su trikovi kojima se služe trgovci kako bi vas natjerali da potrošite više
odlično je al moram priznati da sam se već 20 godina umorio od tekstova koji počinju "u velikoj Britaniji je provedeno istraživanje" ili "studije iz SAD-a pokazuju"... Hrvatskoj i ovoj regiji nužno trebaju nove trendovske agencije ili prve, ako su ih ikad imali, pregaženi smo od ovih agencija Standard & Poor ili nezavisnih istraživanja. kad bi domaći novinari i istraživačko novinarstvo krenuli osnivati tako neke agencije za trend zapanjili bi se koliko novca bi se slijevalo redom od banaka, država i velikih korporacija, za istraživanja tržišta. dotad ništa samo copy paste od "istraživanja u Velikoj Britaniji pokazala su..."