Novosti

Građanima ukinuli slanje uplatnica za dodatno osiguranje na kućne adrese!

'obzor Zagreb , slavonska  , 04.11.2008. Ilustracija, zdravstvena iskaznica, hzzo Photo: Patrik Macek/Vecernji list'
'Patrik Macek/Vecernji list'
05.01.2010.
u 08:01

Od 1. siječnja HZZO više ne šalje ponude osiguranicima na kućne adrese te ne dostavlja mjesečne uplatnice, dok istovremeno drugi osiguravatelji šalju svoje ponude na kućne adrese često i građanima koji nisu osigurani kod njih.

Promjene u poslovanju Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje u vezi s dopunskim osiguranjem korak su unatrag kad je riječ o usluzi korisnicima, tvrdi Hrvatska udruga za zaštitu potrošača. 

Mnogi izgubljeni 

Od 1. siječnja HZZO više ne šalje ponude osiguranicima na kućne adrese te ne dostavlja mjesečne uplatnice, dok istovremeno drugi osiguravatelji šalju svoje ponude na kućne adrese često i građanima koji nisu osigurani kod njih, upozorava HUZP i podsjeća da se dosadašnjim povećanjem broja korisnika uspjelo staviti i skuplje lijekove na listu, a ovako će se prihod smanjiti. 

– Puno je starijih osiguranika koji će teže nabaviti uplatnice i ispuniti ih. HZZO ima računalnu opremu kojom se to može učiniti i koja je vjerojatno i kupljena novcem poreznih obveznika, no sada se neće koristiti. Zašto to HZZO više ne želi raditi? – pita Tomislav Lončar, tajnik HUZP-a. Lončar neprimjerenim smatra to što u slučaju neplaćanja više od tri rate HZZO raskida ugovor o osiguranju i traži naplatu za cijelo ugovoreno razdoblje za koje, međutim, osoba neće biti i osigurana. 

– Javili su nam se neki osiguranici koji nisu platili tri rate osiguranja jer nisu imali za kruh. Kada su nekako nabavili novac, uplatili su ih, no u međuvremenu su im raskinuli ugovor, a HZZO traži da plate sve do kraja ugovorenog razdoblja. Ako, pak, žele novi ugovor, mogu se ponovno osigurati uz plaćanje nove premije osiguranja – kaže Lončar i domeće da se ovako svjesno smanjuje broj osiguranika pa se pita je li to slučajno? 

Uštede su, očekivano, uzrok svemu, a ove izmjene štede 13 milijuna kuna. U HZZO-u kažu da je godišnja poštarina za slanje ponuda premašila 10 milijuna kuna, a znatan je i trošak za kuverte, papir, toner, printer itd. 

Štednja je prioritet 

– Kako bi se olakšalo obnavljanje osiguranja, uvedeno je obnovljivo osiguranje. Svi osiguranici koji obnove osiguranje temeljem ponude dobit će policu i iskaznicu na kojima nema datuma do kada vrijedi osiguranje. Takva iskaznica, odnosno polica, vrijedit će i nakon isteka roka od godinu dana, odnosno osiguranje će se obnoviti pod uvjetom da osiguranik redovito uplaćuje premiju. Uplatnice se, pak, više ne šalju zbog štednje jer mnogi su plaćali internetom i trajnim nalozima. 

Posljednjih nekoliko mjeseci, pak, ne kažnjavaju korisnike koji kasne s plaćanjem 90 dana upravo zbog gospodarski osjetljiva trenutka, poručuju. 

– Najbolji pokazatelj ispravnosti novog načina rada jest i to što je broj valjanih polica dopunskog zdravstvenog osiguranja u posljednjih mjesec dana povećan za gotovo 24.000 i da je HZZO i dalje apsolutni lider u tom segmentu osiguranja s više od 2,5 milijuna osiguranika.

Ključne riječi

Komentara 3

UK
Ugo Kajvez
09:14 05.01.2010.

I daljna potonuća hrvatskog društva ..... krah dolazi ....

BR
brle
09:20 05.01.2010.

sto vrijedi dopunsko osiguranje kad bolnice nisu u stanju osigurati niti pelene bolesnicima po potrebi, naime imaju samo jednu velicinu i slicno. kad je bolnica rasparane posteljine, pa bolesnici izgledaju kao da su se vrtili sa solunskog fronta, kad nemaju dovoljno ljekova za bolesnike pa im se rodbina mora snalaziti sama za iste, kad sestre nece raditi oko bolesnika (ima ih koje i hoce jadne) ako im se sa strane ne tutne nesto,kao da su u direktnoj politickoj skoli ive sanadera i milinovica bile. sve u svemu to izgleda jos kako tako dok se placa na salterima i dok dobijemo moderne zdravstvene iskaznice, ali nedaj vam boze doci u situaciju i koristiti to isto osiguranje, da vidite onda kako izgleda realnost sa sutedama ministra milinovica. sto reci na to da bolesnike polu mrtve salju kucama rodbini, samo da ustede i ako nisu u vezi sa ministrom ili sanaderom. sve u svemu lakrdija i ne zna covjek dali je bolje imati ili ne imati nikakvo osiguranje u ovoj zemlji, jer definitivno rezultat je isti. i jos ovo, kako osiguranici znaju uopce za ovu promjenu sa uplatnicama? nakon \"malo vitra\" oko sanadera valjda nemaju vremena obavijestiti gdje, kako i sto ispuniti nove uplatnice. ipak ljudi imaju preceg posla medju sobom. smradovi jedni korumpirani.

Avatar Azriel
Azriel
10:35 05.01.2010.

HZZO je leglo korumpiranih, nesposobnih, nepoštenih, bahatih budala! Zaposleni su tamo po rođačko zavičajnom principu. Jel trebaju dokazi? Pogledajte svako malo humanitarne akcije za pomoć pri lječenju. Ova gamad u HZZO su svrha sama sebi... Kaj se tiče informatiziranosti, badava čobanu računalo, kad prepisuje sa monitora, i tipka na pisačoj mašini, viđeno na moje oči! Drugi primjer, telefonom žena zove sobu, nazovimo ju 1441, radi rješenja o rodiljnom dopustu, i kad je konačno gotovo sa dva mjeseca zakašnjenja, nemože ju podići u sobi 1441, nego sobi 1440. U toj sobi sjede dvije kokoši, tek izašle iz škole, koje vise na facebook. Kad im izreferiraš što trebaš, otvara vrata od sobe 1441, zove bilmeza kojem opet sve ponovo izreferiraš, i onda ti on daje rješenje. Gledaš u čudu i nevjeruješ. Pitaš bilmeza jel ikada slučajno gledao Monty Python? A takvih i gorih slučajeva ima na tisuće. Sve to rastjerati, i natjerati na polja da okopavaju krumpire, ako su i za to sposobni. Gamad!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?