Dok naši nogometni reprezentativci muku muče s Nikeovim trenirkama u estonskim bojama, svi drugi u Hrvatskoj složno kažu kako im upravo ta marka nudi najbolji omjer kvalitete i cijene kada je posrijedi sportska odjeća i obuća, pokazuje istraživanje Best Buy Awarda Hrvatska.
Adidas je na drugome mjestu i samo jedan posto zaostaje za Nikeom. Vodeći dvojac slijede također poznate sportske marke: Puma, Kappa, Reebok...
Ipak odlučuje cijena
– Nike je prema podacima kojima raspolažemo i po prodaji sportske obuće i odjeće broj 1 u Hrvatskoj. U nekim kategorijama, rezultati istraživanja podudaraju se s potrošnjom (kao kad je riječ o Nikeu), a negdje ljudi smatraju da im nešto predstavlja bolju kupnju, ali se zbog najčešće niže cijene ipak pri kupnji odlučuju za neki drugi proizvod – kaže direktorica Best Buy Awarda Mirjana Pelaić.
U ovom istraživanju, provedenom diljem zemlje na uzorku od 800 ljudi, ispitanicima odgovori nisu bili sugerirani te su sami mogli slobodno navoditi brendove za koje smatraju da nude najbolji omjer cijene i kvalitete kad je riječ o muškoj i ženskoj sportskoj obući i odjeći. Hrvatice tako smatraju kako je Nike na prvome mjestu kad je posrijedi sportska odjeća, a slijede Adidas, Kappa, Puma, Lotto, Champion i Reebok.
U kategoriji ženske sportske obuće svoj je glas većina žena također dala Nikeu, pa Adidasu, Pumi, Reeboku i na petom mjestu – domaćem brendu – Borovu.
– Borovo je pozitivno iznenađenje, ali ne samo u ovoj kategoriji. Ono se primjerice izrazito visoko smjestilo i u percepciji “lanca trgovina obućom” za koje naši sugrađani smatraju da nudi najbolji omjer cijene i kvalitete.
Očito hrvatski građani imaju visoko mišljenje i stav o vrijednosti koje im daje Borovo – smatra Mirjana Pelajić.
Neovisnost je važna
– Kad je riječ o markama sportske obuće, a još više odjeće, vidi se da žene navode više trgovačkih imena. Očito su u dijelu sportske odjeće muškarci skloniji najjačim sportskim brendovima i o drugima i ne razmišljaju, a žene više cijene šarolikost izbora – zaključuje M. Pelaić.
Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača podržavaju ovakva istraživanja sve dok su neovisna i nude informacije važne potrošačima.
– Istraživanja mogu pridonijeti kvaliteti prosuđivanja s obzirom na cijenu, kvalitetu proizvoda, marku... Ona su dobra jer potrošač više zna o proizvodu koji kupuje, ali je važno i da su neovisna, a ne da ih sugerira neki brend – smatra Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
Što kod nas znači sportska odjeća i obuća? Pola asortimana uopće niti ne dođe na domaće police poznatih dućana sa sportskom opremom jer se Hrvati očito ne bave sportom u mjeri u kojoj se bave u susjednim zemljama, posebno na Zapadu...tako primjerice u Zagrebu koji uzimam kao grad gdje bi logično ponuda trebala biti najveća i najraznovrsnija, nema ženskih tenisica za ozbiljno bavljenje atletikom...niti sprinterica niti rekreativnih tenisica tipa Nike free...pohvalan je outlet dućan u centru Sv. Križ-Začretje (Roses) gdje imaju (ili barem često imaju) u ponudi muške Nike free tenisice manjih brojeva koje žene mogu koristiti kao zamjenu za manjak ženskih modela...kao da žene u Hrvatskoj uopće ne trče, ne bave se sportom...ne ubrajam u bavljenje sportom povremeno sezonsko odlaženje na aerobic...ista stvar je s odjećom za trčanje...ako si sretan da naletiš na malu mušku veličinu tipa XS za dječake, super...šuškave casual trenirke i puma tenisice za grad koje se masovno kupuju pod \"sportska odjeća i obuća\" ne treba uopće uzimati u obzir...