inovativan pristup

Igraonica u kojoj djeca razvijaju samopouzdanje

djeca (1)
Kristina Štedul Fabac/PIXSELL
01.09.2012.
u 11:23

Zbog tempa života odgoj djeteta veliki je izazov, pa roditeljima pomažu radionice

Maloj skupini djece ponuđeno je da od trideset poruka izaberu najdražu i onda je zataknu u veliki globus. Dječji odabir upućuje na njihove osobine, pa dalje uz pomoć voditelja osvještavaju vlastite pozitivne strane i uče se asertivnom ponašanju. Riječ je o kreativnoj radionici za psihosocijalni razvoj Creatus in, putem koje djeca imaju priliku raditi na jačanju pozitivne slike o sebi, povećanju samopouzdanja i ostvarenju vlastitih potencijala. Radionice su osmislile dvije psihologinje – Barbara Tomašić i Nikolina Vodanović – nakon višegodišnjeg iskustva u radu s djecom i mladima.

– Imali smo, primjerice, djecu koja se nisu željela javiti na satu u školi ili nisu htjela ni na jednu školsku ili izvanškolsku aktivnost. Nastojeći razvijati prirodan put svakog djeteta, uz pomoć cijele grupe potičemo ih da se se uključe na satu ili izaberu aktivnost, odnosno da se zauzmu za sebe – objašnjava N. Vodanović.

Izvan ravnoteže

Grupe se sastoje od troje do petero djece u dobi između 5 i 12 godina, a formiraju se s obzirom na dob, stupanj kognitivne i emotivne zrelosti, socijalne adaptiranosti itd.

– Kreativne aktivnosti služe prije svega kao medij kako bi se s djecom moglo raditi na njihovim potencijalima, samopouzdanju, pozitivnoj slici o sebi i ostalim potrebitim aspektima psihosocijalnog razvoja. Velika pažnja poklanja se odnosima u grupi, dinamici same grupe, individualnim potrebama članova, kao i tome da se stvori doživljaj jedne sigurne, zaštićene atmosfere – objašnjava B. Tomašić.

Činjenica je, napominju, da današnji školski sustav svojim nastavnim programom i očekivanjima razvija ponajprije lijevu hemisferu, koja je zadužena za govor, racionalne operacije i analizu, a bitno se manje pažnje pridaje pozornosti razvoju desne hemisfere, koja je zadužena za prepoznavanje oblika, uzoraka i slika.

Desna hemisfera zadužena je za način na koji su stvari povezane, kompoziciju, umjetnost, percepciju i maštu. Upravo zbog toga školski odgojno-obrazovni sustav ostavlja razvoj potencijala izvan ravnoteže, a njihove radionice unose ravnotežu u djetetovo razvijanje i obrazovanje.

Učinci takvog načina rada?

Djetetu je bitno stvoriti “obogaćenu sredinu”, sadržaj koji je zanimljiv, raznolik i poticajan u okolini u kojoj dijete odrasta.

Izraziti sebe

Takva sredina djetetu pruža izazove i podiže standarde njegove uspješnosti. Vrlo je bitno osigurati djetetu ozračje u kojem će se moći izraziti – svoje potrebe, misli i osjećaje. Upravo kroz kreativni medij i kontinuirano stručno vodstvo djeca lakše izraze sebe, uz osiguravanje plodnog tla i za razvoj misaone elastičnosti, originalnosti, motiviranosti i ustrajnosti pri rješavanju zadataka i problema, kao i otvorenosti prema okolini.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?