Povjerenje je ključno za izgradnju bilo koje vrste odnosa. Pozvati nekoga novog u svoj život ili preuzeti dugoročnu obvezu ne može se dogoditi ako ne postoji povjerenje, ili pak na profesionalnom planu, vaš poslodavac vam mora vjerovati ako tražite unapređenje. No, sigurno niste znali da nešto tako jednostavno poput presvlačenja može promijeniti način na koji vas drugi ljudi gledaju, piše, Bestlifeonline.
Jeste li među njima? Ovo su horoskopski znakovi koji se zaljubljuju `na prvu`:
Ljudi već stoljećima koriste modu kao oblik samoizražavanja i pokazalo se da jedan od najsnažnijih učinaka nije samo ono što nosimo, već i boja koju nosimo. Iz modne tvrtke The Good Trade, objašnjavaju da boja naše odjeće služi kao signal drugima i govori im tko smo.
- Naši su mozgovi povezani s osjetilnim okidačima s emocijama. Neki okidači potiču sreću, drugi tugu. Kao takve, različite boje izazivaju različite emocionalne reakcije kod nas, poput povjerenja - rekla je Susan Gagnon, modna stručnjakinja i glavna urednica Costumes Heaven.
Srećom, ne morate trošiti svoje vrijeme pokušavajući otkriti koja je boja povezana s višim razinama povjerenja jer su istraživači to već otkrili. Naime, istraživači sa Sveučilišta Soochow u Kini nedavno su pokušali “istražiti utjecaj” boja odjeće na percepciju povjerenja, objavivši svoja otkrića u International Journal of Engineering Research & Technology u svibnju 2021. Istraživači su okupili 32 sudionika i imali ocjenjuju razinu povjerenja koju su osjećali prema digitalnoj figuri koja nosi isto poslovno odijelo fotošopirano u različite boje: crvenu, žutu, zelenu, plavu, ljubičastu, narančastu, žuto-zelenu, plavo-zelenu i plavo-ljubičastu. Prema studiji, plava boja, a zatim plavo-ljubičasta, smatraju se najvjerodostojnijima.
- Oni koji nose plavu i ljubičastu odjeću dobivaju veće ocjene povjerenja - napisali su.
Stručnjak za boje i dizajner interijera u maloprodaji, David Lee, kaže da će boje poput plave i ljubičaste vjerojatno učiniti da nas drugi ljudi vide kao vjerodostojnije jer postoje “pozitivne asocijacije” s tim nijansama. Primjerice, kako tvrdi Gagnon, plava boja se često povezuje s nebom, koje je “mirno i spokojno", što znači da kada ljudi vide druge u plavom, njihov mozak to povezuje s mirom neba.
Prema Leeju, osobine poput smirenosti i vedrine mogu povećati sigurnost koju ljudi osjećaju u drugima. Tvrdi i da to pomaže u stvaranju povjerenja i dobivanja osjećaja sigurnosti, te prenosi pouzdanost.
Naravno, možete odabrati nositi plavo u važnim situacijama, primjerice tijekom razgovora za posao. Ali vaša prirodna privlačnost prema određenim bojama zapravo puno govori o tome tko ste zapravo.
- Boje koje odaberete nositi predstavljaju vaše sklonosti. Nesvjesno biramo boje koje odgovaraju našoj osobnosti - kaže Gagnon.
Studija je otkrila i boju odjeće koja je dobila najnižu ocjenu povjerenja, a to je zelena. Ova nijansa se, prema Gagnonu, općenito povezuje s motiviranim i ambicioznim ljudima. Iako bi to moglo zvučati kao dobra stvar, vjerojatno će vas ljudi doživjeti kao vrlo ambicioznog, što nije uvijek najbolji temelj za povjerenje. Zelena se boja također često povezuje s eksplicitnije negativnim osobinama kao što su prijevara i pohlepa.
- Ljudi je smatraju nepouzdanom bojom u mnogim kulturama i tradicijama - dodaje Lee.
Znate li zašto ne biste trebali piti kavu ujutro? Razlog bi vas moglo iznenaditi...
Bogme u Bosni zelenu smatraju vrlo pouzdanom i dragom bojom, slozio bi se sigurno efendija Bakir.